Namísto obvyklého cíle Waterloo ovšem dorazil na nádraží v St. Pancras za hojné účasti médií i široké veřejnosti.

Výstavba samotného úseku přišla na 5,8 bilionů liber a byla financována především z veřejných zdrojů. Úsek je napojen na starší komunikaci zvanou High Speed 1 a jeho hlavní cílem je urychlit vlakovou dopravu mezi Londýnem a Paříží na minimum.

Podle šéfa provozovatele Eurostar Richarda Browna by nový úsek trati měl zkrátit cestovaní mezi těmito destinacemi zhruba o 20 minut. Ne jinak tomu bylo i v úterní premiérovém případě, kdy celá cesta trvala přibližně dvě a čtvrt hodiny a při ní souprava Eurostaru dosahovala místy až třísetkilometrové rychlosti.

Brown dále uvedl, že v budoucnu se plánuje vytvoření, nebo rozšíření dalších rychlostní tratí spojující Velkou Británii s pevninou. Namátkou uvedl např. plánovaná spojení Londýn - Brussel, nebo Londýn - Lille. Brown dále vyjádřil naději a přání v duchu stále vzrůstajícího počtu uživatelů sítě Eurostar a zároveň se pokusil vyvrátit spekulace ohledně zdražování jízdného.