Objektem výzkumu byli mladiství ve věku mezi 13 a 17 lety. Až 45 procent z nich má údajně přístup k internetovému připojení – které jde pochopitelně se sociálními sítěmi ruku v ruce – téměř nepřetržitě.

Facebook, jehož majitelem je miliardář Mark Zuckerberg a který nedávno čelil skandálu ohledně rozsáhlého úniku informací, pravidelně využívá zhruba polovina dotázaných.

Dospívající lidé v současné době preferují platformy, které se specializují na přenos videí. I z toho důvodu drží primát server YouTube, kde se za poslední roky roztrhl pytel se stejnojmenným fenoménem „youtuberství“. Ten primárně volí hned 85 procent dotázaných.

Hned za ním, ačkoli s relativně velkým odstupem, se umístily sítě Instagram a Snapchat. Prvně jmenovanou, jež zaznamenává vzpomínky ve formě fotek či krátkých videí, používá 72 procent lidí. Druhou, která slouží hlavně k rychlému pořizování momentek, pak preferuje 69 procent.

Za úpadkem Facebooku stojí dost možná právě Instagram, neboť jedinci, kteří dříve známou síť využívali především ke sdílení fotografií, ji nyní už jednoduše nepotřebují.

Z dalších stojí za zmínku Twitter (32 procent), platforma oblíbená zejména pro sdílení vlastních názorů, dále Tumblr (14) a Reddit (7).

Výzkum, který podle britského zpravodaje BBC oslovil 750 teenagerů, dále potvrdil fakt, že vlastnictví chytrého telefonu dnes víceméně utváří sociální život dospívajících. Disponuje jim dnes přes 93 procent dotázaných, zatímco před třemi lety jich bylo o 20 procent méně.

Rovněž vyšlo najevo, že Facebook nyní upřednostňují především méně movití lidé. Tlak okolí totiž nutí jedince sdílet na Instagramu či Snapchatu často pouze fotografie, které jej mají ukazovat v co nejlepším světle, zatímco v minulosti na Facebooku se podobný problém příliš neřešil.