Soud ve Wiesbadenu vyhověl žalobě německé ekologické organizace Deutsche Umwelthilfe (DUH), která požadovala zákaz neekologických vozidel ve městě z důvodu překračování emisí dusíku.

Stejné žaloby kvůli překračování emisí dusíku pak podle agentury DPA podala organizace kromě Frankfurtu nad Mohanem i na další města ve spolkovém státě Hesensko - Darmstadt, Wiesbaden a Offenbach.
Otevřelo jim k nim cestu únorové rozhodnutí Spolkového správního soudu, podle kterého jsou zákazy provozu znečišťujících starších dieselových automobilů uvnitř německých měst legální.
Začal s tím Hamburk
Prvním německým městem, které tuto možnost využilo, se stal na konci května Hamburk. Druhé největší německé město, ve kterém žije 1,7 milionu obyvatel, zakázalo vjezd dieselových aut, které nesplňují emisní normu Euro 6, do dvou hlavních ulic.

„Hamburk se posouvá kupředu, jsem si jist, že další města budou následovat,“ komentoval tehdy rozhodnutí hamburské radnice předseda strany německých zelených Cem Özdemir. Od začátku příštího roku by měl zakázat vjezd starších dieselů do některých částí města i Stuttgart, sídlo automobilek Porsche a Mercedes-Benz.
Nejnovější dieselová vozidla vyrobená v Německu sice splňují nové emisní normy, ale většina dieselových automobilů na německých silnicích je starší.
