Na adresu společnosti Google se strhla kritika poté, co vyšlo najevo, že ve svém vyhledávání dal během předvolební noci přednost blogu s názvem 70News, který tvrdil že Donald Trump volby vyhrál. V tu dobu však podle jiných statistik na Googlu vedla jeho demokratická soupeřka Clintonová o 700.000 hlasů.

Google se omluvil a na svou obhajobu řekl, že své algoritmy manuálně nekoriguje, aby zamezil nařčení z toho, že cíleně ovlivňuje informace, které zprostředkovává. Jeho cílem je prý poskytovat uživatelům nejrelevantnější a nejužitečnější informace. Slíbil však, že na stránkách s nesprávnými zprávami nebude umisťovat reklamy.

Google ale není prvním internetovým gigantem, který se v souvislosti s volbami setkal s kritikou. Strhla se i na facebook, který údajně neblokoval falešné zprávy, se kterými se před volbami roztrhl pytel. Zakladatel facebooku Mark Zukerberg tuto informaci však popřel. Podle něj před volbami na facebooku kolovalo jen málo falešných zpráv.

Problémy poukázaly na to, že pro Google, facebook a internetové uživatele může být těžké rozeznat, kdy se jedná o legitimní zpravodajství, míní ředitelka programu žurnalistiky a etiky na univerzitě Santa Clara Sally Lehrmanová.

Google vydal prohlášení, ve kterém tvrdí, že zadavatelům reklamy zabrání v umisťování reklam na stránky se lživým obsahem. Chce, aby se reklamy v budoucnu neobjevovaly na stránkách, které "dezinformují či skrývají informace o vydavateli". Jak toho hodlá docílit, neuvedl. Při normálním provozu k odhalení chyb spoléhá na algoritmy, zaměstnance, kteří stránky monitorují, a na stížnosti uživatelů.