Podle jeho sondáže uskutečněné na přelomu června a července u 1737 lidí ve věku od dvaceti do třiceti let jen 13 procent mladých obyvatel tokijské oblasti vlastní auto. V roce 2000 jich bylo 23,6 procenta.

Počet těch, kteří tvrdí, že by chtěli mít auto, se za sedm let prakticky snížil o polovinu: je jich 25,3 procenta oproti 48,3 procenta při průzkumu provedeném stejnou společností v roce 2000.

Zatímco vlastnictví auta bylo v 80. a 90. letech v Japonsku považováno za významný znak společenské úspěšnosti, současní japonští spotřebitelé raději utrácejí peníze za televize s plochou obrazovkou, digitální fotoaparáty a další moderní elektronické výrobky.

Rostoucí nezájem o auta dělá vážné problémy japonskému automobilovému průmyslu, jehož prodej již 25. měsíc po sobě klesá.

Stejný průzkum provedený společnostní Nikkei odhalil, že mladí Japonci pijí stále méně alkoholu, protože si myslí, že je to stojí stále více peněz: 34,4 procenta dotázaných tvrdí, že pije alkohol je jednou měsíčně nebo vůbec ne.

Téměř třicet procent Japonců ve věku kolem dvaceti let si myslí, že pití alkoholu je jen "utrácení peněz". Mezi třicátníky zastává tento názor 19,6 procenta.

Spíše než se flákat po barech nebo se naparovat za volantem sportovního vozu tráví 43,7 procenta japonských dvacátníků raději víkendy doma, kde se věnují hlavně uklízení a praní.