Komise oznámila, že její práce dospěla do finálního stádia vyšetřování. Byly dokončeny analýzy a zpracovány výsledky kontrol, včetně analýzy stavu motorů, palubních systémů a zařízení letounu, činnosti posádky a rovněž identifikace hlasů posádky. Byl proveden letecký experiment za účasti zkušebních pilotů a vyhodnocena analýza leteckých událostí a katastrof letounů typu Jak-42 za celou dobu jejich používání.

Na základě technických údajů, které má komise, nedošlo za období používání letounu Jak-42 ani k jedné letecké události, tedy ani k jedné katastrofě, jejíž příčiny by souvisely s ergonomikou kabiny. Zjištěn nebyl ani případ, kdy by brzdný systém odmítl pracovat, uvedla komise.

V minulých dnech byla provedena série letových zkoušek s letadlem stejného typu. Podle listu Kommersant, který se odvolává na specialisty účastnící se zkoušek, byla experimentálně prokázána verze o tom, že havárii způsobily nikoliv technické závady či problémy s kvalitou paliva, ale brzdění kol pilotem u řízení, který z nějakého důvodu nechal při vzletu nohy na pedálech.

Technická komise uvedla, že má všechny nezbytné materiály a výsledky všech druhů vyšetřování, na jejichž základě stanoví systémové a bezprostřední příčiny a okolnosti katastrofy.

Ke katastrofě došlo 7. září nedaleko letiště u Jaroslavle, kde se letoun zřítil při nepovedeném startu. V troskách zahynulo 44 lidí, většinou hokejistů místního klubu Lokomotiv Jaroslavl. Mezi mrtvými byli i čeští reprezentanti Jan Marek, Karel Rachůnek a Josef Vašíček. Nehodu přežil jediný člověk, palubní inženýr, který se nyní léčí ve středisku pro popáleniny.