Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kamiony budou v Německu platit mýtné i na silnicích nižších tříd

Berlín - Od srpna začnou kamiony v Německu platit mýto kromě dálnic na některých silnicích nižších tříd. Tamní ministerstvo dopravy si od tohoto opatření slibuje dodatečných 100 milionů eur (zhruba 2,5 miliardy Kč) ročně na investice do silniční sítě. Podle svazu německých měst a obcí to ale nestačí a navrhuje pro nákladní dopravu zpoplatnit všechny komunikace.

31.7.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Elektronické mýtné platí v Německu kamiony nad 12 tun, a to v průměru 17 centů (asi 4,30 Kč) za kilometr. Nově se tato povinnost bude vedle dálnic vztahovat na více než 1100 kilometrů takzvaných spolkových silnic (Bundesstrassen), které jsou postaveny v dálničním stylu a jsou napojeny na dálnice. Seznam nově placených úseků je například na webu www.mauttabelle.de.

"Zpoplatnění čtyřproudých spolkových silnic od 1. srpna je krok správným směrem," řekl předák svazu měst a obcí Gerd Landsberg. "Střednědobě ale musí přijít placení mýta zejména za nákladní dopravu na všechny silnice, aby na příjmech měly podíl i obce, pod které se 460.000 kilometry spadá největší silniční síť v Německu," dodal. V opačném případě podle něj hrozí další omezování investic do komunálních komunikací.

Německý ministr dopravy Peter Ramsauer slíbil, že nově získané peníze dá jeho úřad na stavbu moderní silniční infrastruktury, která bude hlukem z provozu méně zatěžovat okolí. To, zda kamiony budou povinnost dodržovat, má podle něj kontrolovat 35 přenosných radarů. Při jejím porušení bude řidiči hrozit pokuta 200 eur (5000 Kč) a přepravci 400 eur (10.000 Kč).

Opatření se dotkne i českých dopravců

Sdružení autodopravců Česmad Bohemia už dříve varovalo, že nové opatření v Německu se dotkne i českých dopravců, kteří budou nuceni nárůst nákladů zřejmě promítnout do cen. Podle statistik společnosti Toll Collect, která má v Německu výběr mýta na starosti, patří Česko mezi pětici zemí, ze kterých pochází největší počet palubních jednotek.

V posledních dvou letech vybralo Německo na mýtném podle údajů tamního ministerstva dopravy vždy okolo 4,5 miliardy eur (114 miliard Kč). Pro osobní dopravu tam dálnice ani jiné komunikace na rozdíl od Česka zpoplatněny nejsou. Ramsauer už v minulosti několikrát připustil nutnost zavedení dálničního mýta i pro ni, kancléřka Angela Merkelová to ale doposud striktně odmítala.

Autor: ČTK

31.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Transgas
6 10

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
12 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT