K vlakovému neštěstí došlo v pondělí v 7:30 místního času na železničním nadjezdu nedaleko Seattlu na severozápadě USA.

Během incidentu vykolejilo všech třináct vozů vlakové soupravy. Některé z nich se následně zřítily na dálnici I-5, kde se srazily s pěti osobními a dvěma nákladními automobily.

Následné vyšetřování naznačilo, že se nouzové brzdy zapojily automaticky a strojvedoucí mohl být rozptýlen průvodčím, který měl sedět vedle něj a obeznamovat se s novou tratí. S odkazem na nejmenovaný zdroj o tom dnes informovala agentura Reuters.

Záběry z místa neštěstí:

Zdroj: Youtube

Smutná premiéra

Reportéři americké veřejnoprávní rozhlasové stanice NPR zároveň upozornili na skutečnost, že k vlakovému neštěstí došlo během první jízdy vlakové soupravy po rychlejším úseku trati ze Seattlu do Portlandu kopírujícím dálnici I-5. Až dosud totiž vlakové soupravy využívaly klikatější a tedy i pomalejší trať na pobřeží.

Vlak spadl z viaduktu na dálnici.
Tragická nehoda v USA. Vlak se zřítil na dálnici, záchranáři potvrdili tři úmrtí

Proti zprovoznění nového úseku, jehož výstavba stála přibližně 180 milionů dolarů (asi 3,9 miliardy korun), před časem protestoval i starosta Lakewoodu Don Anderson. Ten se domníval, že vysoká rychlost projíždějících vlaků by mohla vést k jejich vykolejení.

Okamžitě po nehodě se proto pozornost veřejnosti zaměřila právě na rychlost, jíž vlak dosáhl. Podle agentury AP vyšetřovatelé zjistili, že se vlaková souprava těsně před svým vykolejením pohyboval rychlostí 129 kilometrů za hodinu, což v konstelaci s chybou strojvůdce vyústilo v pondělní neštěstí. 

Americké ministerstvo dopravy přitom v únoru letošního roku vydalo nařízení, které vlakům přikazuje snížit na tomto úseku trati maximální rychlost ze 127 na 48 kilometrů za hodinu.

Požár hotelu Cameron House
Vyhlášený skotský hotel zachvátily plameny, dva lidé zemřeli