"Zaměstnanci v každé pobočce McDonald's v Rakousku budou pomáhat americkým turistům při navazování kontaktu s velvyslanectvím USA kvůli vyhledání konzulárních služeb," cituje AFP tiskové prohlášení amerického velvyslanectví. Konzulární služby zahrnují mimo jiné právě nahlášení ztraceného nebo odcizeného cestovního pasu, poskytnutí dočasného cestovního dokladu nebo nabídku pomoci v nouzi.

Velvyslanectví zatím neuvedlo, zda Rakousko zůstane jedinou zemí, kde USA budou tímto způsobem s fastfoodovým řetězcem spolupracovat, nebo zda se tato služba objeví i v dalších státech.

Uživatele sociálních sítí nicméně nová nabídka řetězce McDonald's pobavila, takže začali navrhovat, aby se přejmenoval na "McVisa" nebo "McPassport". V hodnocení smysluplnosti tohoto kroku se ale zatím spíš rozcházejí. Zatímco některým se jeví nová služba McDonald's jako skvělá, jiní ji berou jako podceňování vlastní inteligence a ptají se, proč to vlastně řetězec dělá.

"Zřejmě proto, že nás má za natolik nekompetentní, že si podle něj ani nedokážeme vyhledat naše velvyslanectví online," uvedl jeden z uživatelů.