Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Život na jihokorejském pobřeží ohrožuje ropná skvrna

Jižní Korea - Ropa, která v pátek unikla z tankeru Hebei Spirit, už dorazila k západní části jihokorejského pobřeží. Stovky lidí intenzivně pracují, aby se podařilo zastavit pronikání asi dvaceti kilometrového ropného pásu dál na pobřeží a zabránilo se tak devastaci živočišných i rostlinných druhů. Prohlédněte si fotogalerii!

8.12.2007
SDÍLEJ:

Pracovníci likvidují ropu z pobřeží.Foto: REUTERS

Nehodu jihokorejského tankeru způsobil člun s jeřábem, který do tankeru narazil a prorazil otvor do nádrže. Silný vítr utrhl lano, kterým byl člun s jeřábem připoután k vlečné lodi, a ten se následně dal do pohybu. Do Žlutého moře se tak dostalo více než 10 000 tun ropy. Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Podle vyjádření jihokorejského námořnictva se jedná o nejtěžší ropnou havárii v historii země.

Ropa začala vytékat v pátek kolem sedmé hodiny ranní místního času a zastavit její únik se podařilo až kolem poledne. Skvrna nyní pokrývá zhruba dvacetikilometrový úsek pláží v oblasti vzdálené asi 150 km od Soulu. Právě v této oblasti v regionu Taen se nachází řada rybích farem, ale také národní mořský park. Jsou tam i mokřiny a bažiny, na kterých vyhledává odpočinek migrující ptactvo.

Moře změněné k nepoznání

„Tohle není moře, na které jsme zvyklí,“ uvedl jeden ze svědků události pro agenturu AFP. „Je celé tmavě hnědé, vlny jsou tmavě hnědé. Pláže jsou poseté slizkými hroudami písku.“

Šíření ropy napomáhá nepříznivý vítr a proudění vody. Pobřežní stráž nasadila na vyčištění pobřeží desítky plavidel a šest vrtulníků. Přepokládá se, že práce potrvají nejméně tři dny. Odborníci původně doufali, že chladné počasí pomůže zpomalit pohyb ropné skvrny. Jejich předpoklad se ale bohužel nepotvrdil.

Záchranáři ohraničují skvrnu trámovou uzávěrou, ale prudký vítr jim značně ztěžuje práci. Ropa občas pronikne za uzávěru a šíří se dál. V ohrožení je téměř sto kilometrový pás malebného pobřeží.

„Obáváme se ekologické katastrofy,“ komentoval událost Kim Jong-Sik z jihokorejského ministerstva námořnictví a rybářství pro agenturu AFP. „Na pobřeží by způsobila vážné škody.“

Na www.denik.cz si prohlédněte fotogalerii!

8.12.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezidentská debata ve vlaku Deníku 20. listopadu na cestě z Prahy do Ústí nad Labem.
AKTUALIZOVÁNO
73 33

Trestu smrti i amnestii řekli ne. Prezidentští kandidáti jeli vlakem Deníku

Předseda Pirátů Ivan Bartoš (upostřed) převzal v jednacím sálu Sněmovny osvědčení o zvolení poslancem před jednáním Poslanecké sněmovny 20. listopadu v Praze. Osvědčení nově zvoleným poslancům předával za Státní volební komisi Václav Henych (vlevo)
8 11

On-line: Poprvé se schází noví poslanci. Vondráček z ANO bude předsedou

AKTUALIZOVÁNO

Jana Novotná dohrála svůj životní zápas. Zemřela v pouhých 49 letech

/VIDEO, FOTOGALERIE, ANKETA/ V nedožitých padesáti letech zesnula po těžké nemoci tenistka Jana Novotná, wimbledonská vítězka z roku 1998. Na bývalou světovou dvojku vzpomínají tenisové legendy.

Zeman odletěl do Ruska. S Putinem se sejde zítra

Prezident Miloš Zeman dnes odletěl z Prahy na pětidenní státní návštěvu Ruska. Na jedné z jeho posledních zahraničních cest před lednovými prezidentskými volbami ho doprovází početná skupina českých podnikatelů, kteří budou na seminářích v Moskvě a uralském Jekatěrinburgu diskutovat o rozšíření kontaktů s ruskými firmami. Podepsat mají smlouvy za víc než 20 miliard korun. 

Další schůzky s ANO? Hnutí nejprve představí Zemanovi menšinovou vládu

Hnutí ANO chce oslovit sněmovní strany s programovým prohlášením své menšinové vlády až potom, co záměr představí prezidentovi Miloši Zemanovi. Předseda hnutí Andrej Babiš před ustavující schůzí Sněmovny zopakoval, že vítěz voleb nedostal šanci na sestavení většiny, protože ostatní strany spolupráci striktně odmítly.

První lanovka v Praze jezdila na Letné. Nahradil ji jezdící chodník

První lanovka v Praze. Většině lidí se automaticky vybaví ta na Petříně. Nejde ale o první lanovou dráhu v metropoli. Dříve vznikla lanovka na Letné, která fungovala od roku 1891. Ze začátku ji poháněl systém vodní převahy, poté jezdila na elektřinu. Později vozil na Letnou návštěvníky takzvaný pohyblivý chodník. Dnes po lanovce najdete už jen zbytky opěrných zdí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT