Celý incident se odehrál ve městě Maduraj v jihovýchodní části země a ihned po zveřejnění se dočkal velké pozornosti jak ze strany uživatelů sociálních sítí, tak od samotných médií.

Záhy přišla rovněž reakce od vedení firmy Zomato. To podle svého vyjádření považuje „neoprávněné zasahování do jídla jako velice vážnou věc“ a se svým zaměstnancem se proto rychle vypořádalo.

„Dlouze jsme si s ním promluvili, a i když to považujeme za chybu v lidském úsudku, z naší platformy jsme ho odstranili,“ píše se ve firemním prohlášení.

Zastali se jej nejen kolegové

Nedlouho poté si však kritiku za své chování vysloužila též samotná firma. K žádnému podobnému incidentů prý nemuselo dojít, kdyby její vedení kontinuálně nesnižovalo svým poslíčkům mzdy. Jaké poměry v Zomatu panují, poodhalil jeden z dalších pracovníků této společnosti, který si však nepřál být jmenován.

„Dřív jsme dostávali 60 rupií za (jednu) dodávku (v přepočtu asi 19 korun). Z 60 se pak stalo 40 (necelých 13 korun). Pořád jsem ale pokračoval, protože moje děti musely chodit do školy,“ cituje BBC neznámého zaměstnance firmy.

„Teď společnost plánuje, že za dodávku bude platit 30 rupií (cca deset korun). Já mám ale výdaje – benzín je drahý, mám také děti. Řekněte mi, co bych měl dělat?“

A přidávají se i další: „Jsem jediným, kdo živí moji rodinu. Když budu mít nehodu, nemám ani sjednané pojištění. Společnost mi také žádné pojištění nehradí. Pokud se stane nějaká nepříjemnost, budu mít potíže. Společnost by se nad tím měla zamyslet.“

Každý rok se podle informací BBC rozroste počet indické pracovní síly o šest až osm milionů lidí. Potíž je však v tom, že nabízených pozic je na trhu práce o poznání méně. Mnozí Indové jsou proto nuceni přijmout podřadné nabídky s velmi nízkým ohodnocením. Důležité je však pro ně mít alespoň nějaký příjem.

"Toho kurýra od Zomata je mi líto. Všichni vědí, jak jsou tito lidé v Indii zneužíváni. A je tam tolik konkurence, že si mnoho z nich ani nemůže dovolit sednout si a dát si jídlo, aby tak nezmeškali byť jedinou dodávku," říká na svém twitteru uživatel Vakeel Saheba.

Firma Zomato se nicméně výše uvedeným nařčením brání. Dle jejího vyjádření má každý z jejich pracovníků možnost si sám zvolit, od kdy do kdy bude jídla doručovat, a ovlivnit tak, kolik si během dne vydělají.

„Všichni naši doručující partneři jsou nezávislými dodavateli a vybírající si, kdy se přihlásí (do systému) podle vlastní vůle, aby mohli skrze naši platformu doručovat jídlo. Mohou odhlásit a zase přihlásit po jakkoliv dlouhé době (v kteroukoliv hodinu, den či týden),“ dodává zástupce společnosti Zomato.

Deepak, další ze zaměstnanců inkriminované firmy tyto informace potvrzuje. Potíž je však podle něj v tom, že čím víc kurýrů Zomato najímá, o to těžší je se doručováním jídel uživit, tím spíš když zákazníci „skoro nikdy nechávají žádné spropitné.“

Na rozdíl od svých kolegů ale pro vyhozeného pracovníka příliš pochopení nemá. „Tohle dělat neměl. Když vám někdo dá z poloviny snědené jídlo, snědli byste ho?“ ptá se na závěr.