Stroj totiž neměl černou skříňku, podle níž by se důvody pádu daly určit. „Mezi hlavní vyšetřovací verze patří i špatné počasí,“ řekl Deníku český konzul Ondřej Morávek. Prokurátor mu slíbil, že jasno bude zhruba do týdne.

Vedle husté mlhy, je druhou vyšetřovací verzí chyba pilota. „Pilot z dosud neznámých důvodů nezareagoval na dvě ze čtyř doporučení, která mu dispečeři z kyjevského letiště dali,“ dodal místopředseda leteckého úřadu Alexandr Lysnjak.

„Běžný dolet s pěti lidmi na palubě je u tohoto typu letadla zhruba pět hodin. A to v případě, že má při startu plnou nádrž a dodrží pravidla bezpečného letu,“ vysvětlil možnosti letadla Beechcraft 90 ředitel letového provozu společnosti Delta System-Air Daniel Tuček.
 
Dodal také, že při mezipřistání letoun v Hradci Králové netankoval. „Palivo u nás skutečně nebylo doplněno. Ale kde naposledy a kolik paliva letadlo načerpalo, nevím,“ uzavírá Daniel Tuček.

Při nedělní havárii stroje Beechcraft C90 zahynulo pět Čechů. „Nikdo další. Zprávy o ukrajinské ženě, na kterou údajně měl stroj spadnout, jsou mylné,“ vzkázal Morávek.