Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V kyrgyzském boeingu zahynulo 68 pasažérů

Biškek -/AKTUALIZOVÁNO/ Na mezinárodním letišti Manas v kyrgyzském hlavním městě Biškeku se dnes zřítil Boeing 737 s 90 pasažéry na palubě včetně sedmi členů posádky.

24.8.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Z celkového počtu cestujících přežilo jen dvaadvacet. Podle kyrgyzských úřadů zemřelo v hořícím vraku letounu 68 cestujících, většinou cizinců.

Nejvíce, celkem 52 cestujících, bylo z Íránu. Na palubě byl ale také sedmnáctičlenný středoškolský basketbalový tým z jedné ze škol v Biškeku.

Jde o další děsivou bilanci letecké nehody jen během posledního týdne. Ve středu těsně po startu havarovalo letadlo společnosti Spanair na madridském letišti. Při neštěstí zemřelo 154 lidí.

Asi deset minut po startu směrem k íránské metropoli Teherán dostala řídicí věž zprávu o technických problémech Boeingu. Jeho pilot se poté pokusil s letadlem vrátit na letiště, ale zhruba čtyři kilometry od přistávací dráhy letadlo zachvátily plameny.

Pouze zadní část trupu zůstala neporušená. Zbytek stroje zcela zničil požár.  

První informace hovoří o tom, že v kabině letounu Boeing 737–200 došlo k náhlé ztrátě tlaku. Proč se ale stroj nedokázal vrátit na letiště a přistát není dosud zřejmé.

Ruská agentura Interfax informovala, že letoun patřil soukromé kyrgyzské společnosti Itek Air, byl ale spravován íránskými linkami Aseman.

Příčina nehody opět neznámá

Původní informace o počtu lidí se lišily, údaje agentur hovořily od 90 až 123 cestujících. Jak uvedl kyrgyzský premiér Igor Chudinov, ze všech cestujících přežilo jen dvadvacet lidí.

Na místě nehody zasahovaly záchranné týmy a hasiči, včetně záchranářů z nedaleké americké letecké základny, kterou Američané využívají k zásobování svých vojáků v Afghánistánu.

Chudinov potvrdil, že tragédii přežil i jeden z pilotů, ale byl převezen do nemocnice ve stavu vylučujícím výpověď.

Ministr dopravy Nurlan Sulajmanov na otázku po stavu letadla uvedl, že byl jen necelé dva měsíce po kontrole. Stroj nicméně opustil výrobní halu v roce 1979. V Evropě je již Boeing 737 verze 200 pokládána za zastaralou.

Aerolinky Itek Air patří na takzvanou černou listinu leteckých dopravců Evropské unie. Jejich letadla nesplňují přísná unijní bezpečnostní pravidla, a proto nesmějí do členských států létat.

Autor: Václav Viták

24.8.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Mečiar a Václav Klaus
32 7

Klaus a Mečiar: Rozpad Československa byl nevyhnutelný

Ilustrační foto

Vědci ze Soulu vyvinuli preparát proti vypadávání vlasů

Prezidentští kandidáti: Společná evropská armáda není reálná

Společná evropská armáda není reálný projekt a nemohla by fungovat. Shodla se na tom dnes pětice prezidentských kandidátů, kteří debatovali v pražském kině Světozor v rámci projektu studentských prezidentských voleb, které pořádá společnost Člověk v tísni.

Vánoce v cizině. Pelta tvrdí: Nový předseda bude zvolen

Za normální situace by jezdil po republice. Od Aše až po Havířov by sháněl podporu. Sliboval, přemlouval, lobboval. Jenže nemůže. Ať už dnešní volební valná hromada fotbalové asociace dopadne jakkoliv, Miroslav Pelta zůstane stranou. „Nekandiduji na žádnou funkci,“ poznamenal Pelta v exkluzivním rozhovoru pro Deník.

Konec bezvládí. Český fotbal si zvolí nového šéfa

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ Malá hádanka na úvod: dokážete si tipnout, kolik peněz za jeden rok spolyká český fotbal? Teď malá chvilka na vaše odhady. A dost… Správná odpověď zní: skoro celou miliardu korun.

Brňané mají školu smyku za rohem. Na novém polygonu řidiče rozhodí tržná deska

/FOTOGALERIE, VIDEO/ Námraza na silnici překvapila před dvěma lety řidiče z Brněnska Václava Hájka. „Dostal jsem smyk a skončil v příkopu. Byl to jeden z důvodů proč jsem si zaplatil školu smyku v Jihlavě,“ poznamenal. Od pondělí už jihomoravští řidiči na polygon nepojedou daleko. Představitelé firmy Polygon Brno otevřeli nový areál u Masarykova okruhu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT