Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Letadlu vysadily všechny motory, nepřežily dvě osoby

Moskva - Dva mrtvé a desítky zraněných si v sobotu v Moskvě vyžádalo nouzové přistání letounu Tu-154 se 155 osobami na palubě. Nouzový manévr následoval poté, co letadlu vysadily všechny tři motory. Podle moskevského rozhlasu je sedm až deset zraněných v kritickém stavu.

4.12.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

Celkem muselo být hospitalizováno 83 osob, podle moskevského rozhlasu je sedm až deset zraněných v kritickém stavu.

Stroj ruské letecké společnosti Dagestan Airlines podle tiskových agentur vzlétl z moskevského letiště Vnukovo směrem na Kavkaz; podle některých zdrojů do Machačkaly, podle jiných na letiště Mineralnyje Vody. Krátce po startu mu ale vypověděl službu jeden motor a piloti raději zamířili na záložní letiště v Domodědovu u Moskvy. Během přibližovacího manévru postupně vysadily další dva motory, vypadly generátory na výrobu elektřiny a navigační systém.

Podle očitých svědků stroj po tvrdém dosednutí sjel z přistávací dráhy, narazil do oplocení a jeho trup se rozlomil; zavazadla cestujících byla rozhozena do vzdálenosti desítek metrů. Výbuch ani požár však nenásledovaly. K letadlu se pak sjely hasičské a policejní vozy a sanitky.

Podle agentury ITAR-TASS se na palubě letounu nacházelo 160 cestujících a devět členů posádky. V okamžiku nouzového přistání nebyly na letišti nejpříznivější povětrnostní podmínky a Domodědovo hlásilo nízkou oblačnost.

Většina raněných utrpěla pohmožděniny a psychický otřes. Na místě jim pomáhali psychologové. Vážně zraněné podle moskevského rozhlasu sanitky převezly do nemocnic, přepravu však komplikovalo sněžení a zácpy na silnicích.

Na letiště byl vyslán štáb pro likvidaci havárie a dohled nad vyšetřováním převzal generální prokurátor Jurij Čajka.

Příčiny selhání motorů dosud nejsou jasné. Úřady předběžně vyloučily teroristický útok. Podle letiště Vnukovo zkoušky mezitím potvrdily, že i palivo bylo v pořádku. Daný stroj měl za sebou sice roky služby v Kazachstánu a v Bulharsku, ale loni podle Dagestánců postoupil generální opravu, takže měl být v pořádku. Předpokládá se, že více jasna do havárie vnesou údaje z palubních záznamníků, tzv. černých skříněk.

Dagestánské aerolinky vypravily do Moskvy náhradní letadlo, aby převzalo nezraněné pasažéry. Odletět budou moci nejdříve v neděli.

Nouzové přistání Tu-154 na několik hodin vyřadilo z provozu jednu ze dvou přistávacích a vzletových drah na Domodědovu, nicméně letiště zůstalo v provozu.

Letadlo Tu-154 nemá dobrou pověst

Letoun typu Tu-154 figuroval letos v dubnu i v havárii u Smolenska, při které zahynul polský prezident Lech Kaczyński a dalších 95 lidí na palubě vládního letadla.

Hlavní ruský přepravce Aeroflot již tyto stroje vyřadil ze své flotily, nicméně „tůčka“ zůstávají nejčastějším typem u menších leteckých společností v Rusku i v dalších postsovětských státech. Kvůli nadměrnému hluku svých motorů však už nesmějí létat do Evropské unie.

Autor: ČTK

4.12.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Transgas
6 10

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
13 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT