Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Modelka v hidžábu v reklamě na vlasovou péči? L´Oréal boří mýty

/VIDEO/ Francouzská značka L´Oréal prolomila bariéry a jako první obsadila ženu v hidžábu – tedy muslimské pokrývce hlavy – do reklamy na vlasovou péči. Britská kosmetická blogerka Amena Khanová se tak na obrazovkách ukazuje ve světle růžovém šátku na ostře růžovém pozadí a říká, že „ať už jsou vaše vlasy vidět nebo ne, nemá to vliv na vaši péči o ně“.

19.1.2018 10
SDÍLEJ:

Muslimská modelka v hidžábu v reklamě značky L´Oréal na vlasovou péčiFoto: www.vogue.co.uk/L´Oréal

Ve videu na novou produktovou řadu Elvive se objevují různé ženy s různými účesy.

„Kolik značek dělá takové věci? Ne mnoho,“ vyjádřila se pro britský Vogue Khanová. „Dali doslova holku v šátku – jejíž vlasy nemůžete vidět – do reklamy na vlasové přípravky. Protože to, čeho si v kampani opravdu váží, jsou hlasy, které máme,“ doplnila.

Khanová si tak může přidat tuto mainstreamovou vlasovou kampaň na seznam svých úspěchů. Podle CNN je ambasadorkou značky L´Oréal, YouTube vlogerkou, spoluzakladatelkou kosmetické značky Ardere Cosmetics, návrhářkou své vlastní linie šátků na hlavu pro muslimské ženy a také matkou.

„Šátek jsem začala nosit až po mých dvacátých narozeninách, ale i do té doby jsem v médiích neviděla nikoho, s kým bych se mohla ztotožnit. Pokud jste viděli někoho tmavé pleti v televizi, byl to téměř důvod k oslavě,“ uvedla Khanová. „Myslím si, že kdybych tehdy viděla nějakou kampaň jako je tato, připadala bych si více začleněná,“ dodala.

Po zveřejnění kampaně minulý týden dostala Khanová na sociálních sítích mnohá slova podpory.

„Vážně, myslím si, že je to skvělý a enormní skok pro nositelky hidžábu, být součástí něčeho takového jako je reklama na přípravky na vlasy. Opravdu, opravdu skvělé, Ameno,“ uvedla jedna žena na síti.

Další Khanovou motivují, aby pokračovala v podpoře žen, a to hlavně těch muslimských, které nosí hidžáb.

„Nikdo doopravdy nechápe, že nositelky hidžábu mají taky problémy s vlasy,“ napsala jedna přispěvatelka. „To, že své vlasy skrýváme neznamená, že je nemáme, nebo že nemáme problémy s vlasy jako jakékoliv jiné ženy, které je ukazují. Takže jsem ráda, že teď máme někoho, kdo nás reprezentuje,“ dodala.

Společnost L´Oréal se tak zařadila k dalším značkám jako Nike a CoverGirl, které se snaží být více rozmanitými a ve svých reklamních kampaních ukazovat i muslimské ženy.

Autor: Radka Kopecká

Místo události:
19.1.2018 VSTUP DO DISKUSE 10
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Veřejné toalety na stanici metra Florenc. Ilustrační foto.
6

Záchody v metru se opraví, lidé za jejich použití zaplatí dvakrát více

Kateřina Perknerová.
49

Pohledem Kateřiny Perknerové: Restart ČSSD

Jizerská 50, chodci vs. řidiči, výcvik topičů a zpěvavé dračky: videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 17. až 18. února 2018.

V týdnu bude přes den maximálně kolem nuly, pak se oteplí

Nadcházející čtyři týdny budou teplotně i srážkově průměrné až slabě podprůměrné. Maximální denní teploty postupně porostou, příští týden bude průměr ještě kolem nuly. Druhá polovina předpovídaného období bude teplejší. Nejvíce srážek očekávají meteorologové v posledním týdnu.

Olympijský festival v Ostravě by měla navštívit Eva Samková

VIDEO, FOTOGALERIE/ Druhý víkend Olympijského festivalu v Ostravě přinesl samé dobré zprávy!

Obce straší obří nárůst plateb za odpady, může stoupnout až čtyřnásobně

Výrazně připlatit si zřejmě budou muset obce za likvidaci odpadu. V budoucnu už jej totiž nebude možné uložit na skládkách, naproti tomu se má zvýšit míra recyklace.    

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT