Informaci pro list Sme potvrdila mluvčí slovenského ministerstva obrany Danka Capáková. Na místo ihned vyrazil slovenský ministr obrany Peter Gajdoš. K nehodě došlo ve 14:15.

Náčelník Generálního štábu Daniel Zmeko označil situaci před pádem letadla za těžkou. Stroj spadl asi dva kilometry vzdušnou čarou od Sliače u řeky Hron. V letadle seděli zkušení piloti. Hned po selhání motoru v nízké výšce navedli stroj mimo obytnou zónu. "Dvoučlenná posádka se katapultovala v poslední chvíli," doplnil Gajdoš.

Stíhačka F-16
Porval se v letadle. Kvůli agresivnímu pasažérovi musely startovat stíhačky F-16

Piloti neutrpěli vážná zranění a byli propuštěni do domácího léčení. 

„Vyběhl jsem hned, abych se podíval, co se děje. Z cesty se dal vidět odhozený kokpit, který je asi 50 až sto metrů od letadla a též žlutý padák,“ popsal dění svědek Ľubomír Púpala. Podle něj byly slyšet dva výbuchy.

Velitel slovenských vzdušných sil Ľubomír Svoboda nařídil zastavení všech letů L-38 a nařídil jejich technickou kontrolu. 

Letoun určený pro výcvik

Letadlo Aero L-39 Albatros je proudový podzvukový letoun ze šedesátých let. Typický byl pro armády zemí Varšavské smlouvy. Známý je svou dobrou ovladatelností a poměrně vysokou spolehlivostí. Ve výzbroji jej má například Sýrie, Libye nebo Thajsko. V Česku se dnes vyrábí už jen nástupce tohoto typu, výrobcem je Aero Vodochody.

Lehké bojové letadlo se dnes využívá hlavně pro výcvik. Slovenská armáda využívá osm takovýchto cvičných letounů. 

Jeden vojenský Albatros spadl také v roce 2000, kdy zahynul jeden pilot. Zatím poslední velkou nehodou slovenské armády byl pád dopravního vrtulníku Mi-17 v červnu 2015. Nepřežil ji jeden pilot, další dva utrpěli vážná zranění. Příčinou nehody byl silný vítr.

V Aero Vodochody pokračuje montáž prvního kusu nového letounu L-39NG.
Nové české letadlo. Vodochodské Aero poodhalilo L-39 NG