Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nadměrné emise měla v britských testech na silnici všechna auta

Londýn - Povolené limity pro emise oxidů dusíku překročilo v reálném provozu všech 37 modelů aut testovaných britským ministerstvem dopravy. Pouze výrobce automobilů Volkswagen ale podle jeho zjištění měl ve vozech zařízení k obcházení emisních testů, které stojí za největším skandálem v historii německé automobilky. Oznámila to dnes britská vláda.

21.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Testována byla auta více než 20 značek. U 18 starších vozidel se zjišťovalo, zda vyhovují emisní normě Euro 5. Devatenáct novějších aut se testovalo na přísnější normu Euro 6. Zákonný limit pro emise oxidů dusíku překračovaly v silničních testech všechny vozy.

"Je možné vidět, že všechny výsledky jsou podstatně vyšší než tento limit, přičemž nejlepší výsledky jsou zhruba třikrát vyšší a nejhorší jsou zhruba desetkrát vyšší," uvedlo ministerstvo k výsledkům aut testovaných na normu Euro 5.

Ministr dopravy Robert Goodwill ale upozornil, že automobilky se nedopustily ničeho nelegálního. Výrobci automobilů totiž musejí v současnosti dodržovat jenom prahové hodnoty pro laboratorní testy. Testování emisí v reálném provozu bude využíváno od příštího roku.

Nejhorší výsledek ze starších aut měl v silničních testech hatchback Vauxhall Insignia od americké firmy General Motors, limit u něj emise překročily více než desetkrát. Mezi novějšími auty dopadl při měření v reálním provozu nejhůře crossover Peugeot 3008, emise byly skoro 14krát nad povoleným limitem pro laboratorní testy.

Mechanismus umožňující falšování emisních testů měl ale podle ministerstva jenom německý Volkswagen. Největší evropská automobilka již loni přiznala, že tento software instalovala po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto. V Británii se aféra týká 1,2 milionu aut.

K obdobnému závěru jako britské ministerstvo dospěl při testování naftových aut podle médií také německý úřad pro motorová vozidla KBA. I podle něj v testech emisí podváděl jen Volkswagen, přestože určité nesrovnalosti prý byly zjištěny také u vozů jiných značek. Kompletní zpráva KBA má být zveřejněna koncem tohoto měsíce.

Autor: ČTK

21.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT