Nehoda se odehrála ve středu večer. Oba mrtví seděli ve voze, který z budovy vypadl. Jednalo se o zaměstnance firmy Nio a osobu z partnerské společnosti. Čínský výrobce ubezpečil, že ve spolupráci s vládními úředníky okamžitě zahájil vyšetřování.

Prostor ve třetím patře, odkud auto spadlo, je definován jako showroom, zkušebna nebo parkoviště. „Ve spolupráci s policií analyzujeme příčiny události. Předběžně můžeme potvrdit, že selhal lidský faktor, nikoliv vozidlo,“ citovala BBC oficiální prohlášení Nio, ve kterém je dále uvedeno: „Událost nás zarmoutila, vyjadřujeme hlubokou soustrast našemu kolegovi a partnerskému zaměstnanci, kteří přišli o život. Na pomoc jejich rodinám jsme vytvořili tým.“

Chladnokrevné vyjádření

Toto je ale až upravené prohlášení společnosti Nio. Původní verze na sociální síti Weibo si totiž během půl hodiny vyžádala více než tisíc komentářů od rozzlobených uživatelů, jelikož na konci obsahovala větu: „Nehoda nesouvisí se samotným vozidlem.“

Jeden z komentářů zněl: „Ukazuje to chladnokrevnost kapitalismu.“ Podobné byly podle BBC i další reakce čtenářů. „Poslední věta je tak lhostejná. Testovací řidiči přijeli testovat vozidlo, ale vy říkáte, že nehoda s vozidlem nesouvisí?“ pozastavil se nad vyjádřením jeden z uživatelů.

Lidem se také nelíbilo, že výrobce označil tragédii za nehodu, aniž by to bylo potvrzeno kriminalisty. „Měl by to být úřad veřejné bezpečnosti, aby potvrdil, zda se jedná o nehodu, nebo ne,“ napsal nejmenovaný komentující.

Automobilka mezitím zveřejnila upravenou verzi prohlášení, která stále označuje incident jako nehodu, ale nyní má v závorce „nezpůsobenou vozidlem“, zřejmě aby tuto část věty nezdůraznila. Všechny komentáře k novému příspěvku jsou nyní „RIP“, což je anglická zkratka pro „odpočívej v pokoji“.

Čínský zabiják Tesly

Společnost Nio stojí v čele čínské snahy o ovládnutí odvětví elektromobilů. Vsadila na vyměnitelné baterie ve svých vozech jako na způsob, jak překonat obavy zákazníků z častého nabíjení.

Výrobce je někdy nazýván "čínským zabijákem Tesly", což je narážka na jeho soupeření s americkým výrobcem elektromobilů multimiliardáře Elona Muska, který má v Šanghaji také velký výrobní závod.