Nádrže na přídavnou směs adBlue mohly být větší, ale po vzájemné dohodě se automobilky rozhodly pro variantu osmilitrové nádrže na močovinu a instalaci softwaru, který dokázal rozpoznat napojení na měřicí přístroje ve stanicích technické kontroly. Software vyvinula značka Volkswagen a ukázalo se, že stejnou metodu užívaly i další automobilky.

Většina německých automobilek vykázala růst zisků a obratu i přes stále trvající skandál kolem falešného měření emisí dieselových motorů jejich vozů. Desetiletí budované výborná reputace německého automobilového průmyslu však může utrpět vážné šrámy. Ukázalo se totiž, že hlavní producenti v této branži ve Spolkové republice celá desetiletí tajně spolupracovali na tom, aby se dařilo oficiálně plnit stále přísnější emisní limity, aniž by ale jejich výrobky tato parametry splňovaly.
Týdeník Der Spiegel uvedl, že značky Volkswagen, Audi, Porsche, BMW a Daimler už od roku 1990 tajně spolupracovaly při vývoji svých vozů. Jediným cílem bylo – jak splnit emisní limity. Teď vyšlo najevo, že společně postupovaly automobilky i vůči výrobcům součástek, kdy si jednotným postupem vynucovaly nižší a jednotné ceny dodávaných dílů a narušovaly tak konkurenční prostředí.

Pokuty, které mohou následovat, by mohly dosáhnout až deseti procent obratu pokutované společnosti. A mohou se po Daimleru týkat i dalších německých automobilek. To by se následně mohlo negativně promítnout v cenách vozů.
Mnichovská automobilka BMW tento týden popřela, že by na cenách dílů nebo při měření emisí jakkoli s konkurencí spolupracovala.
Nedávno dostala automobilka Daimler od Evropské unie miliardovou pokutu za to, že si se svými třemi konkurenty vyjednala ceny dílů pro své nákladní automobily. Výrobci aut koordinovaně tlačili zejména na dodavatele oceli, která je nejdůležitějším materiálem ve výrobě aut. Obchodníků s těmito materiály tak neumožnili cenovou variabilitu a nutili je prodávat surovinu všem za stejnou cenu. V důsledku tohoto skandálu klesla cena akcií Dailmeru o téměř čtyři procenta.