"Fiat doposud odmítal spolupracovat na vyjasnění této záležitosti," řekl listu Dobrindt. Evropská komise by podle ministra měla zajistit, že budou svolány automobily značky Fiat Chrysler vybavené systémem pro manipulaci s emisemi.

Čtěte také: Spojené státy obvinily Fiat Chrysler, že manipuluje s testy emisí

Německý list WirtschaftsWoche již začátkem září uvedl, že německé ministerstvo dopravy automobilku Fiat Chrysler obvinilo z využívání nepřípustného systému pro manipulaci s emisemi naftových motorů. Ministerstvo podle listu koncem loňského srpna zaslalo dopis s tímto obviněním Evropské komisi. Ta v pátek uvedla, že opakovaně žádala italské úřady o co nejrychlejší objasnění situace.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) ve čtvrtek skupinu Fiat Chrysler obvinila z používání softwaru, který umožnil obejít normy pro emise oxidů dusíku u zhruba 104.000 jejích naftových aut. Firma ale tvrzení úřadu o nelegálnosti tohoto softwaru odmítla.

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen v září 2015 přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto. V Evropské unii musí Volkswagen v důsledku této kauzy svolat k úpravě zhruba 8,5 milionu aut.

Čtěte také: Obvinění ze spiknutí: V USA kvůli emisní aféře zatčen první manažer Volkswagenu