Sociální demokraté (SPD) po měsících vnitrostranických hádek ustoupili, byť jen o píď.
Stranická rada schválila, že 24,9 procenta státního podílu v největší německé železniční společnosti může přejít do soukromých rukou.

„Osobní a nákladní doprava se z části předá soukromým investorům, aby se udržela konkurenceschopnost. Koleje zůstanou státu,“ řekl předseda SPD Kurt Beck.

Vyšel tak vstříc odborářům. „Dávali jsme velký pozor, aby soukromí investoři neměli rozhodující vliv,“ chválil si kompromis šéf odborového svazu Transnet Norbert Hansen.

I tak se ale před sídlem strany protestovalo. Tři desítky odborářů s transparenty se obávaly, že postupně železnice bude soukromá úplně.

O to se snaží vládní koaliční partner – křesťanští demokraté. Ti by chtěli předat soukromým společnostem 49,9 státního podílu.
„Lepší alespoň něco než nic. Samozřejmě bychom rádi předali do soukromých rukou co nejvíce, ale zároveň udržet těsnou většinu státu,“ řekl šéf frakce CDU Volker Kauder televizi ARD. Strana navíc zvažuje privatizaci i části železniční sítě, na což SPD a odbory odmítají přistoupit.

Vláda si od privatizace železnice slibuje lepší konkurenceschopnost drah.
Výnosy Deutsche Bahn vzrostly loni o 1,26 miliardy eur na 31,31 miliardy eur, což znamená nárůst o 4,2 procenta oproti roku 2006.

„Firma je v dobré formě. Abychom mohli rozvíjet společnost po celém světě, potřebujeme dostat v nejbližších týdnech pozitivní rozhodnutí o částečné privatizaci. Trh v dopravě se mohutně rozvíjí, proto potřebujeme dodatečný kapitál,“ dodal generální ředitel drah Hartmut Mehdorn.
Výnosy z částečné privatizace by měly sloužit k opravě nádraží i výstavbě železniční sítě.