Obamova kampaň v novém reklamním spotu líčí pravděpodobného republikánského prezidentského kandidáta jako chamtivého a bezohledného byznysmena, který systematicky usiloval o „rychlý zisk na úkor zaměstnanců a komunit".

Romney prezentuje své obchodní zkušenosti jako klíčovou přednost v době, kdy se americká ekonomika jen pomalu vzpamatovává z krize. Bain Capital nakupovala různé společnosti, které restrukturali­zovala, někdy za cenu ztráty pracovních míst či bankrotu. Romneyho bilanci v Bain Capital kritizovali v primárkách i jeho republikánští soupeři Newt Gingrich a Rick Santorum.

Stejné hodnoty

Obamova kampaň představila dvouminutový spot, který se bude vysílat v pěti státech, kde jsou šance obou kandidátů vyrovnané. Kromě toho otevřela webovou stránku RomneyEconomic­s.com, která zkoumá, zda „poučení a hodnoty, které si Romney odnesl z působení v byznysu, jsou stejné, jaké chceme mít u našeho prezidenta?"

Klip líčí osud hutí GS Technologies v Kansas City ve státě Missouri, která byla asi deset let po převzetí Bain Capital uzavřena a 750 lidí přišlo o práci. Bain na celém obchodu přitom vydělal několik milionů dolarů. Klip, který zahrnuje i výpovědi propuštěných zaměstnanců, tvrdí, že druh kapitalismu, jaký Romney praktikoval v Bain Capial, byl prospěšný bohatým investorům na úkor zaměstnanců.

„Během kariéry kupování a prodávání firem se Romney držel scénáře, který znamenal rychlý zisk pro něj a jeho investory na úkor zaměstnanců a komunit," uvádí video.

Romneyho kampaň tvrdí, že Obama se snaží odvést pozornost od své bilance v Bílém domě. „Vítáme snahu Obamovy kampaně opět se zaměřit na pracovní místa a diskusi o jeho nezdarech. Mitt Romney pomohl vytvořit více pracovních příležitostí v soukromém sektoru i jako guvernér Massachusetts, než prezident Obama v celé zemi," uvedla mluvčí Romneyho kampaně Andrea Saulová.