Letos na podzim se bude dbát hlavně na zažitou tradici. "Loni se to přehnalo," říká hlavní pořadatelka Gabriele Weishäuplová.

Připomíná jednu z psaných regulí svátku, že "se zapovídají módní přehlídky, propagační akce, benefice a tiskové termíny". "Nepotřebujeme na Oktoberfestu nic, co by připomínalo reality show, jako je Big Brother. Chceme tradiční masovou slavnost," dodala.

Od 22. září do 7. října bude bavorská metropole dějištěm už 174. ročníku. Každoročně na Oktoberfest přijede šest až sedm milionu návštěvníků, kteří vypijí zhruba stejné množství litrů chmelového moku. Ve světě piva nemá nic takového obdoby.

Paris Hiltonová loni přijela do Mnichova na pozvání jednoho výrobce šumivých vín. Mimo jiné se na špacír vydala v tradičním bavorském odění - dirndlu. Akce však podobným způsobem využily ke své reklamě i některé další celebrity. To prý Oktoberfest vůbec nemá zapotřebí.