Let Malaysia Airlines 370 (zkráceně MH370) začal 8. března 2014, kdy letadlo typu Boeing 777-200ER odstartovalo z Mezinárodního letiště Kuala Lumpur v Malajsii. Mířilo na Letiště Peking v Číně. Tam už ale nikdy nedoletělo.

Dne 24. března oznámil ministerský předseda Malajsie, že podle analýzy satelitních dat letadlo spadlo v odlehlé oblasti Indického oceánu západně od australského Perthu. Nehodu zřejmě nikdo nepřežil. Na palubě letu se nacházelo celkem 239 pasažérů ze čtrnácti států světa – nejpočetnější byli občané Číny (153) a Malajsie (50). Ještě den po zmizení letadla stále vyzváněly některé mobilní telefony cestujících.

Prvotní pátrání po troskách letounu probíhalo na ploše Indického oceánu o rozloze 710 tisíc kilometrů čtverečních a podílely se na něm Malajsie, Čína i Austrálie. Bylo ale zcela bezúspěšné. Po zmizelém Boeingu se nepodařilo najít ani jedinou stopu. Bylo proto loni v lednu ukončeno.

Podle odhadu australského ministra pro infrastrukturu a dopravu Darrena Chestera dosáhly jeho náklady 151 milionů dolarů, což z něj činí nejdražší pátrací akci v historii letectví. Většinu nákladů hradila malajsijská vláda. 

Poté, co první hledání skončilo bez výsledku, převzala další pátrání společnost Ocean Infinity. Ani jí se ale nepodařilo uspět. Jedinou stopou svědčící o osudu letadla se staly trosky (mimo jiné část křídla a část trupu), jež vyplavilo moře ve východní Africe a na přilehlých ostrovech, tedy daleko od místa, kde se letoun podle mínění odborníků zřítil. 

Existuje řada teorií, co se s letadlem stalo, včetně úmyslné pilotovy sebevraždy. Australští vyšetřovatelé, kteří se podíleli na čtyřletém pátrání, však tuto teorii odmítají a trvají na tom, že příčinou katastrofy byla nehoda. Podle včerejšího vyjádření Petera Foleyho a Grega Hooda z australského úřadu pro bezpečnost dopravy se letadlo zřítilo do Indického oceánu pravděpodobně v důsledku vyčerpání paliva.