Německá média tvrdí, že Lubitz trpěl psychickou chorobou.

V místě havárie dnes odborníci pokračovali ve sběru vzorků DNA s cílem postupně identifikovat všech 150 obětí katastrofy. Bylo také obnoveno pátrání po druhé černé skříňce s technickými záznamy o letu. Její údaje by měly doplnit data získaná ze zvukového záznamu z pilotní kabiny, o jehož obsahu francouzští vyšetřovatelé informovali už ve čtvrtek. Vyplynulo z něj, že v době pádu se kapitán stroje neúspěšně pokoušel dostat do kokpitu, kde byl pouze druhý pilot. Právě on zřejmě nastavil kurs letadla na klesání, a je proto podezřelý, že zkázu stroje způsobil úmyslně.

Vzhledem k okolnostem nehody stále více světových aerolinek zavádí nová pravidla bezpečnosti na palubě. Nařízení, aby během celého letu byli v pilotní kabině vždy nejméně dva lidé, dnes přijaly například britské aerolinky Virgin Atlantic, Easyjet, Monarch a Thomas Cook či společnost Lufthansa, které patří i nízkonákladové aerolinky Germanwings, jež provozovaly havarovaný airbus. České společnosti ČSA i Travel Service dodržují toto pravidlo už od útoku na newyorské obchodní centrum v roce 2001, řekli mluvčí obou aerolinek.

Rozchod s přítelkyní

V Německu se činnost úřadů soustřeďuje na pátrání ohledně druhého pilota. Ten podle deníku Bild trpěl dlouhodobými psychickými problémy a kvůli nim musel před šesti lety přerušit letecký výcvik a svěřit se do péče psychiatrů. Jeho stav prý mohla zhoršit i krize dlouhodobého vztahu s přítelkyní.

Prokuratura v Düsseldorfu dnes potvrdila, že Lubitz skutečně byl nemocný, jeho diagnózu ale nesdělila. Uvedla také, že při domovních prohlídkách se nenašel sebevražedný vzkaz ani žádné vodítko, které by napovídalo, že Lubitz mohl mít náboženský či politický motiv.

Představitelé některých sdružení pilotů a leteckých odborů upozornili, že stále neexistuje dostatek informací, aby bylo možné označit viníka pádu letadla. Hlavní francouzský odborový svaz pilotů SNPL dnes oznámil, že zvažuje podání trestního oznámení kvůli vyzrazení služebního tajemství, k němuž údajně došlo, když vyšetřovatelé poskytli médiím informace o hlasovém záznamu v pilotní kabině. Mezinárodní asociace dopravních pilotů IFALPA tvrdí, že využití těchto informací je "nepřijatelným porušením soukromí", jehož jediným cílem je "hon za senzací a voyerismus nejhrubšího zrna". Piloti se také obávají o nestrannost vyšetřování.