Vyšetřovatelé dospěli k závěru, že po úderu bleskem klesal letoun k přistávacímu manévru příliš rychle. Posádka se rozhodla přistát přesto, že automatické přístroje doporučovaly znovu vzlétnout a pokusit se přistát na druhý pokus. Zpráva podle agentury Interfax nicméně neobsahuje přímé obvinění, že by za katastrofu mohly chyby pilotáže.

Letoun společnosti Aeroflot odstartoval 5. května z šeremeťjevského letiště, ale po půl hodině se vrátil a pokusil se o nouzové přistání. Letadlo, na jehož palubě bylo 73 cestujících a pět členů posádky, na ranveji vzplálo. Zahynulo 41 lidí, dalších devět je stále v péči lékařů.

Příliš vysoká vertikální rychlost

Kromě nefunkčnosti autopilota vyšetřovatelé nezjistili žádné technické problémy letadla, uvádí se ve zprávě. Při pokusu o přistání stroj kvůli příliš vysoké vertikální rychlosti třikrát udeřil o plochu ranveje. Při třetím kontaktu s přistávací plochou byl už podvozek částečně poškozen, konstrukce letounu byla narušená, začalo unikat palivo a letoun vzplál.