Za kampaní proti Deutsche Welle stojí zřejmě její informace o letních demonstracích v Moskvě. Desetitisíce lidí tehdy protestovaly proti vyřazení opozičních kandidátů z komunálních voleb. Podle ruského ministerstva zahraničí DW k účasti na nepovolených protestech přímo na sociálních sítích vyzývala. Stanici financuje německý stát, ale její redakční politika má být nezávislá.

Prezident Ukrajiny Volodymyr Zelenskij hovoří v OSN
Rusko vede proti Ukrajině agresivní válku, prohlásil Zelenskyj na zasedání OSN

Německá stanice podle Piskarjova porušila "mnoho ruských zákonů". Zjištění parlamentní komise předá "zplnomocněným orgánům", tedy ministerstvu zahraničí, které zřejmě vysílání DW v Rusku zakáže. "Ministerstvo posoudí další pokračování její akreditace," řekl Piskarjov.

Zaostřeno na internetové zpravodajství

Komise ruské Státní dumy rovněž prozkoumá zpravodajství ruské internetové televize Nastojaščeje vremja (Současnost), kterou financují Spojené státy. Zkoumat budou i zpravodajství ruského serveru MBCh Media napojeného na kremelského kritika Michaila Chodorkovského a vysílání opoziční televize Meduza.

Lídr ruské opozice Alexej Navalnyj hovoří na demonstraci v Moskvě
Zátah proti opozici? Ruská policie prohledávala kanceláře Navalného fondu

Ruští poslanci se podle Piskarjova budou věnovat i ruskému vysílání stanice BBC a americké stanice Rádio svoboda/Rádio Svobodná Evropa (RF/RFE). Zaměří se i na obsah sociální sítě Facebook a produkci vyhledavače Google.