Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Při nehodě letadla v Rusku zemřelo 44 lidí

Moskva /AKTUALIZOVÁNO/ - Při nehodě letadla u Petrozavodska na severozápadě Ruska zahynulo v noci na úterý 44 lidí a dalších osm utrpělo těžká zranění. Podle ruského vicepremiéra Sergeje Ivanova byla příčinou havárie chyba pilota a rovněž hustá mlha v místě přistání.

21.6.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

Mezi mrtvými jsou čtyři cizinci, vedení tří ruských firem z oboru jaderné energetiky a mezinárodní fotbalový rozhodčí.

První závěry z vyšetřování hovořily o tom, že letadlo v husté mlze při přistávacím manévru zpřetrhalo dálkové elektrické vedení a vyřadilo osvětlení přistávací dráhy. Než po několika vteřinách naskočil na letišti náhradní zdroj, letoun ztratil orientaci.

Náměstek předsedy ruské vlády Ivanov ale po příletu na místo novinářům řekl, že příčinou katastrofy byla chyba pilota v nepříznivých meteorologických podmínkách. Elektrické vedení bylo poškozeno až při samotné havárii.

"Pilot v husté mlze do poslední chvíle vizuálně hledal přistávací plochu, ale nenašel ji. Tak se stalo, co se stalo," řekl Ivanov. "Neštěstí bohužel připomíná katastrofu polského letounu u Smolenska," dodal s odkazem na neštěstí polského vládního letounu, při němž loni v dubnu u západoruského Smolenska zahynuli členové polské vládní delegace v čele s prezidentem Lechem Kaczyńským.

Letadlo typu Tupolev Tu-134 se 43 cestujícími a devíti členy posádky havarovalo krátce před půlnocí místního času přibližně kilometr od přistávací dráhy letiště ve městě Petrozavodsk, které leží asi 400 kilometrů severovýchodně od Petrohradu. Při přistání se stroj letící z Moskvy, který dopadl na silnici poblíž obytné čtvrti, rozlomil a vzňal. Hořící torzo letadla se pak zastavilo jen několik metrů od obytných budov.

Zemřeli i cizinci

Většina pasažérů pocházela z Ruska, mezi oběťmi jsou čtyři cizinci - Švéd, Nizozemec a dva Ukrajinci. Asi čtyři cestující měli dvojí - ruské a německé nebo ruské a americké - občanství.

O život přišlo prakticky celé vedení firmy Gidropress, ruského výrobce systémů pro jaderné reaktory, a několik dalších manažerů z oboru, kteří se v Petrozavodsku měli zúčastnit konference o jaderném strojírenství. Cesta letounem Tu-134 byla poslední i pro ruského fotbalového rozhodčího Vladimira Pettaje, který byl od loňského roku mezinárodním sudím FIFA.

Osm zraněných, mezi nimiž je matka se dvěma malými dětmi z východoruského Sachalinu, je ve velmi vážném až kritickém stavu. Pět z nich bylo letecky přepraveno do úrazové nemocnice v Moskvě.

Stroje typu Tupolev Tu-134 se začaly vyrábět ještě za sovětských časů a poprvé vzlétly v roce 1967. V leteckém parku ruských aerolinií je jich v současné době ještě asi pětadvacet.

Vicepremiér Ivanov popřel informace médií o tom, že po havárii u Petrozavodska byl zakázán provoz všech ruských letounů tohoto typu. "Zakázat můžeme cokoli, to je to nejlehčí. Na čem se pak ale bude létat?" řekl Ivanov novinářům.

Autor: ČTK

21.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kateřina Perknerová.
35 9

Komentář Kateřiny Perknerové: Chraňte si hrdla i majetek, parlament zasedá

Ilustrační foto
5 10

Pojišťovny utahují šrouby: chtějí šetřit na lécích pro těžce nemocné

Praděd pokryl sníh a pomníky hrdinů svíčky: prohlédněte si nejlepší videa

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve dnech 16. a 17. listopadu 2017.

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Školákům pomáhají při výuce roboti. U dětí rozvíjí logické myšlení

Jsou drobní, blikají a poslouchají rozkazy. Na Základní škole Purkyňova ve Vyškově se školáci učí s pomocí malých robotů, takzvaných Ozobotů. Žáci se díky nim zábavným způsobem seznamují se základy programování.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT