„Byly nalezeny části těla. Pátrací práce však i nadále pokračují,“ uvedl ještě v sobotu zdroj s tím, že se letoun roztříštil na přibližně 50 částí. Poté armáda potvrdila, že oba piloti při nehodě zemřeli. Příčiny neštěstí ještě nejsou známy. 

Předpokládalo se, že se piloti stihli ještě před pádem katapultovat. Šance na jejich přežití byla však již v sobotu nulová. „Ve vodě by takhle dlouho nevydrželi. Jejich přežití by se rovnalo k zázraku a k tomu pravděpodobně nedojde,“ citovala ještě v pátek agentura Interfax jednoho ze záchranářů.

Podle ruských médií došlo ke zřícení letounu ve čtvrtek kolem 17:00 moskevského času (16:00 SELČ) během rutinního cvičného letu. „Letadlo letělo bez střeliva. Podle předběžných informací mohla havárii způsobit technická porucha,“ uvedlo ministerstvo obrany.

Letoun, který odstartoval z letiště ruského vojenského námořnictva v Ejsku, se zřítil do Azovského moře přibližně 1,5 kilometru od pobřeží.

Na Slovensku selhal L-39 motor

Za poslední dva týdny je to již druhá havárie L-39. Minulou středu se jeden letoun zřítil na středním Slovensku mezi Sliačem a Kováčovou. Dva piloti, kteří byli na palubě, se stihli katapultovat. Příčinou nehody bylo selhání motoru.

Letadlo Aero L-39 Albatros je proudový podzvukový letoun, který byl od poloviny šedesátých let do roku 1996 vyráběný v Aero Vodochody. Typický byl pro armády zemí Varšavské smlouvy. Známý je svou dobrou ovladatelností a poměrně vysokou spolehlivostí. Ve výzbroji jej má například Sýrie, Libye nebo Thajsko. Aero Vodochody minulý pátek představilo jeho nástupce L-39NG.