Bertrand Piccard, který s letadlem ve Spojených arabských emirátech přistál, se během letu střídal v jednopilotní kabině se svým Švýcarským kolegou Andreem Borschbergem. „Je to víc než jen úspěch v dějinách letectví. Solar Impulse se zapsal do historie energie. Jsem přesvědčen, že v příštím desetiletí budou elektrická letadla pro 50 pasažérů dopravovat lidi na krátké i středně dlouhé vzdálenosti," sdělil po přistání Piccard přítomným.

Sedmnáctietapovým letem překonali dva dobrodruzi asi 42 tisíc kilometrů a ve vzduchu strávili takřka 500 hodin. Přeletěli nad čtyřmi kontinenty, třemi moři a dvěma oceány. Letadlo mělo na cestě 16 mezipřistání, včetně Ománu, Indie, Barmy, Číny, Japonska, Spojených států, Španělska a Egypta.

Nejdelším úsekem z japonské Nagoji až na Havaj, který měl bezmála devět tisíc kilometrů a trval 118 hodin, pokořil Borschberg absolutní světový rekord pro nejdéle trvající nepřerušený sólový let. Výprava si připsala ještě 18 dalších rekordů. Poslední etapu pilotoval Piccard z Káhiry do Abú Zabí 48 hodin a urazil během ní 2763 kilometrů. Nad horkou pouští v Saúdské Arábií se musel vypořádat s velikou turbulencí.

Na povrchu má letoun 17 tisíc fotovoltaických článků, které dodávají energii čtyřem motorům. Rozpětí křídel je 72 metrů, což je více, než má Boeing 747. Váží jen 2,3 tuny, tedy asi jako větší osobní automobil.

Oblet Země měl podle původního plánu trvat jenom pět měsíců s 25 letovými dny. Ale kromě nepřízně počasí jej zdržely i technické problémy. Po letu nad Tichým oceánem se loni v červenci zjistilo poškození baterie. Stroj proto musel zůstat na zemi až do letošního dubna.