Akci, která se má dotknout úkolů nařizovaných učiteli během víkendů, iniciovalo sdružení rodičů žáků CEAPA, které je zastoupeno ve dvou třetinách ze zhruba 18 000 škol.

Čeho je příliš škodí

Podle předsedy CEAPA Josého Luise Pazose je přílišné množství úkolů pro žáky škodlivé, protože "šrocení" překáží v dalších aktivitách, které jsou prospěšné pro zdravý vývoj jedince.

Podle žebříčku 38 zemí sledovaných Organizací pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) z roku 2014 je Španělsko s více než 6 hodinami týdně v zatěžování žáků úkoly jednou z nejhorších zemí po Rusku, Itálii, Irsku a Polsku.

U nás je to jinak, v množství úkolů kvalita výuky není

Česko a Slovensko jsou na opačné straně žebříčku s více než 3 hodinami týdně.

Ve Finsku a Jižní Koreji se úkoluje ještě méně, a přitom tamější žáci patří tradičně k nejlepším na světě.