Kolem počtu obětí i zraněných panují stále nejasnosti. Server Indian Express ráno psal o 288 obětech, server Hindustan Times píše o téměř 300 a agentura AP píše o více než 300 obětech. AP také uvedla, že ještě v sobotu večer se našlo v troskách 15 těl a že ráno byly vyprošťovací práce ukončeny.

Podle Reuters bylo ještě dnes brzy ráno pět mrtvých převezeno do blízké školy, která funguje jako improvizovaná márnice.

U železniční stanice ve vesnici Bahanaga na východě Indie vykolejil osobní expres a narazil do jiného vlaku. Při havárii zemřelo nejméně 288 lidí a dalších 900 utrpělo zranění. Jde o nejhorší železniční nehodu v Indii v tomto století
Nejhorší havárie za celé století. V Indii se srazily dva vlaky, zemřelo 288 lidí

Většina obětí i zraněných byla převezena do dvou nemocnic, které v sobotu byly zcela přeplněné a podobnou situaci nezažily. Podle lékaře jedné z těchto nemocnic měli v minulosti na akutním příjmu maximálně 100 vážně zraněných pacientů za den, v sobotu jich bylo přes 500.

Zdroj: Youtube

Lékaři běhali od jednoho zraněného ke druhému v přeplněných místnostech a nedostávalo se jim ani zdravotnického materiálu. Mnohdy ani zraněným nerozuměli, neboť nemluvili hindsky ani urijsky. Nemocnice musely na pomoc povolat i studenty medicíny.

Přeplněné nemocnice i márnice

Přeplné jsou v těchto dvou místních nemocnicích i márnice a patologové nestíhají. Během dne přijížděly navíc rodiny, které hledaly své blízké, živé či mrtvé. Dostat se do okresu Balasúr, kde se nehoda stala, je ale nyní problém kvůli přerušené železniční dopravě.

Největší železniční neštěstí v Indii v tomto století se stalo v pátek kolem 19:00 místního času (15:30 SELČ) u železniční stanice ve vesnici Bahanaga asi 270 kilometrů od Kalkaty. Podle agentury ANI osobní vlak Coromandel Express vjel kvůli špatně postavené návěsti na jinou kolej, narazil do stojícího nákladního vlaku a řada jeho vagonů vykolejila. Ty pak narazily do dalšího rychlíku s cestujícími.

Ilustrační foto Indky
Svět je v šoku: Muž na rušné ulici v Dillí ubodal přítelkyni, nikdo jí nepomohl

Server Hindustan Times připomněl, že indický parlament loni dostal zprávu auditorů o stavu železnic, z níž mimo jiné vyplynulo, že hlavní příčinou nehod v Indii v předchozích letech byla špatná údržba tratí. Podle indických médií se v ní rovněž píše, že investice do renovace železniční infrastruktury v posledních letech klesaly a ani ty peníze, co byly na to vyčleněny, nebyly plně využity.

„Přijměte zodpovědnost a rezignujte. Už před měsíci železniční experti varovali před nedostatečným signalizačním systémem, ale vy jste je nevyslyšel a jen propagoval své ministerstvo s fotkami nových luxusních vlaků,“ vzkázal jeden z uživatelů twitteru ministrovi železnic.

Lidé kritizují vládu 

I další vládu kritizují, že investovala do projektů pro vyšší střední třídu, a ne do infrastruktury, kterou používají ti chudší. „Kdyby se tolik nevěnoval svému PR, toto by se nestalo,“ napsal další uživatel sociální sítě twitter.