Incident se odehrál 1. února a podle dostupných informací byl každý opětovný návrat zmíněného letadla způsoben něčím jiným. V rámci svého prvního „pokusu“ byl stroj ve vzduchu zhruba hodinu, než se kapitán z bezpečnostních důvodů rozhodl pro návrat na losangelské mezinárodní letiště.

Podobný průběh měl také let číslo dvě, ovšem s tím rozdílem, že tentokrát provedli piloti airbusu podél kalifornského pobřeží ještě několik okruhů, aby tak spotřebovali co nejvíce paliva a nepřistávali přetížení jako v předešlém případě.

Napotřetí byl inkriminovanému letadlu odepřen už samotný vzlet. Řídicí věž požádala kapitána, aby přerušil pojíždění a vrátil se zpět k terminálu. Následně byl celý let zrušen.

Bezpečnost na prvním místě

„Bezpečnost je naší hlavní prioritou a všem našim hostům se za způsobené nepohodlí omlouváme,“ řekl CNN manažer společnosti Hawaiian Airlines Alex Da Silva s tím, že „rozumí zklamání hostů a hluboce lituje toho, že tak byly jejich cestovní plány narušeny“.

Pasažéři mají dle tamních zákonů nárok na odškodné a samy aerolinky jim navíc při potenciálním nákupu dalších letenek poskytnou dárkový poukaz v hodnotě 100 dolarů (zhruba 2300 korun).

Jak sama společnost dále vysvětlila, i když se nejednalo o závady, které by znamenaly bezprostřední riziko, k návratu stroje zpět do Los Angeles se uchýlila proto, že tento zaoceánský let spadá do zvláštní kategorie letů, při nichž musí být obezřetnější.

„Tyto lety mají nekompromisní bezpečností požadavky kvůli větším vzdálenostem mezi vhodnými letišti. Pokud by se takováto anomálie stala během letu nad pevninou, může stroj, a často se tak děje, pokračovat do své (cílové) destinace,“ objasnilo vedení aerolinek.