Neštěstí se stalo v úterý ve 2:30 místního času na řece Meghna asi 40 kilometrů jihovýchodně od metropole Dháky. Policie uvedla, že trajekt mířící do hlavního města se srazil s ropným tankerem a téměř okamžitě šel ke dnu, takže cestující neměli dostatek času na záchranu. Podle výpovědi svědků navíc většina pasažérů v době neštěstí spala.

„Potápěči z vnitřku lodi vytáhli 32 těl obětí,“ řekl šéf místní policie Taríkul Islám. Podle něj je mezi oběťmi i mladá žena, kterou našli s mrtvým dítětem v náručí. „Počet obětí pravděpodobně poroste, protože panují obavy, že uvnitř je uvězněno větší množství těl,“ dodal Islám.

Z vody se podařilo zachránit asi 35 přeživších, po dalších záchranáři pátrají. Jejich práci z břehu sledují stovky lidí, mezi nimiž je řada příbuzných pohřešovaných. Záchranáři lokalizovali trajekt v hloubce 21 metrů a nyní se ho prý záchranné plavidlo snaží přitáhnout blíž ke břehu.

Nastal chaos

Dulal Devan, jeden z přeživších, prohlásil, že po střetu nastal na trajektu chaos. „Probudila mě hrozná rána. Skočil jsem ve tmě do řeky ve chvíli, kdy se loď začala potápět. Během pár minut jsem všude kolem slyšel křik. Lidé volali o pomoc,“ vypověděl. Devana nakonec zachránil jiný člun, ale osm členů jeho rodiny, kteří cestovali s ním, je stále nezvěstných.

Údaje o počtu cestujících na trajektu se liší. Policie uvádí asi 200 pasažérů, Devan ale novinářům sdělil, že když šla loď ke dnu, bylo na palubě asi 300 lidí.

Agentura AP poznamenala, že hodnověrné údaje o počtu pasažérů bývá těžké získat. Seznam cestujících mají provozovatelé lodí jen zřídka a většina si jich kupuje lístek až na lodi.

V Bangladéši, který je protkán 230 řekami, jsou říční nehody časté. Při lodních neštěstích zemře každý rok několik tisíc lidí. Kapitáni často nerespektují bezpečnostní pravidla a lodě bývají obvykle přetěžovány nadměrným množstvím cestujících nebo materiálu.