Vyšetřovatelé prověřují čtyři hlavní varianty. Vedle technické závady to jsou chyba pilota, špatné palivo a cizí předmět v motoru. Life.ru ve zprávě o závadě na letových klapkách přinesl přepis části hovoru v pilotní kabině. Jeden z pilotů vykřikl, že letounu nepracují synchronně vztlakové klapky na křídlech a že stroj padá. Úřady tuto informaci zatím nekomentovaly.

Z moře byla vyzdvižena těla 16 obětí a přes 150 částí lidských těl, jež byly poslány do Moskvy k identifikaci. Do metropole byly rovněž odeslány takzvané černé skříňky, tedy letové záznamníky. Ruská média očekávají první oficiální informace již ve středu, úřady ale upozornily, že analýza může trvat i několik týdnů.

Běžně v letadlech bývají dva záznamníky, jeden s technickými údaji o letu a druhý s konverzací v pilotní kabině. Podle Interfaxu měl zřícený tupolev tři nahrávací zařízení.

Objasnit havárii by mohlo pomoci také video zachycující start i pád letounu do moře, které náhodně pořídil jeden ze svědků. Další svědek hovořil o nezvykle pomalém letu a příliš prudkém stoupání.

Přečtěte si: Lidé uctívali oběti ruské letecké katastrofy květinami a svíčkami

Ruské ministerstvo obrany chce obětem neštěstí uspořádat pohřeb s vojenskými poctami. Rodiny dostaly nabídku pohřbít své blízké na vojenském hřbitově, který se nachází na moskevském severovýchodním předměstí Mytišči.

Ministr obrany Sergej Šojgu nařídil vyčlenit pro soubor Alexandrovci 70 bytů kvůli náboru nových členů souboru. Rodinám mrtvých je poskytována psychologická pomoc. Na molo v Soči i dnes přicházeli lidé a na památku mrtvých na místo kladli květiny.

Do pátracích operací je nasazeno 3500 lidí, mezi nimi stovka potápěčů, a 45 lodí včetně podmořských plavidel.

Rusko jako příčinu nehody vylučuje atentát, protože na dosud nalezených troskách ani na tělech se nenašly stopy po výbuchu nebo požáru. Také kontrarozvědka FSB vylučuje sabotáž.

Letadlo bylo vyrobeno v roce 1983 a naposledy prošlo kontrolou v září. Rusko kvůli nehodě pozastavilo provoz těchto strojů, dokud se příčina nedělního neštěstí neobjasní.

Agentury připomínají fakt, že právě Tu-154 se v roce 2010 zřítil za špatného počasí při pokusu o přistání u ruského Smolenska. V jeho troskách zahynulo 96 osob včetně polské státní delegace, jež mířila na slavnost k uctění památky polských důstojníků zabitých v Katyni. Mezi mrtvými byl i prezident Lech Kaczyński.

Čtěte také: Svátky byly plné neklidu a smrti: poslední let Alexandrovců, dozvuky Berlína