Podle ministerstva letadlo provozované regionálními aerolinkami Tatarstan letělo do hlavního města Tatarstánu z Moskvy. Při druhém pokusu o přistání v 19:25 místního času, tedy 16:25 SEČ, letoun podle svědků rychle ztratil výšku, havaroval a explodoval. V oblasti byl v tuto dobu silný vítr a zatažené nebe, teploty se pohybovaly nad nulou.

Putin sestavil vládní komisi

Letadlo Boeing 737–500 aerolinek Tatarstan bylo 23 let staré. Podle serveru planes.cz byly aerolinky Tatarstan již jeho sedmým provozovatelem a koupily ho v roce 2008. Letos na konci října se letadlo objevilo i v Praze na pravidelné lince mezi Prahou a Kazaní.

Letiště bylo podle agentury DPA po nehodě zavřeno. Na místě nehody bylo 135 záchranářů a 35 pracovníků s těžkou technikou. Ruský prezident Vladimir Putin poslal soustrast příbuzným obětí a nařídil sestavení vládní komise, která má vyšetřit příčiny nehody.

V Rusku bylo v posledních letech několik vážných smrtelných leteckých neštěstí. Některé z nich byly způsobené stárnoucími letadly, ale odborníci z odvětví poukazují i na řadu dalších problémů, včetně špatného výcviku posádek, rozpadajících se letišť, nedostatečných vládních kontrol a všeobecného zanedbávání bezpečnosti kvůli snaze dosáhnout zisku.

Smrt hokejistů v Jaroslavli

Rusko a bývalé země Sovětského svazu se řadí mezi země s největším počtem leteckých neštěstí. Podle bezpečnostních záznamů Mezinárodního sdružení pro leteckou dopravu (IATA) byla v roce 2011 v této oblasti nehodovost téměř třikrát vyšší, než je světový průměr. Loni se globálně nehodovost podle IATA snížila, v Rusku a ve Společenství nezávislých států ale stoupla.

Z posledních nehod loni v dubnu se na Sibiři krátce po startu zřítil letoun ATR-72, nehodu nepřežilo 31 lidí. V září 2011 pak v ruské Jaroslavli zahynulo osm členů posádky a 37 hráčů a funkcionářů týmu Lokomotiv Jaroslavl, včetně tří českých hráčů Jana Marka, Karla Rachůnka a Josefa Vašíčka.