Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve Francii staví první Hyperloop v Evropě. Rychlodráha by měla jezdit už letos

Revoluční cestování Hyperloopem dorazilo až do Evropy. Firma Hyperloop Transportation Technologies (HTT) začala stavět ve francouzském Toulouse první Hyperloop na starém kontinentě. Zkušební verze přepravy o rychlosti tisíc kilometrů v hodině pojede již letos.

17.4.2018
SDÍLEJ:

Stavba Hyperloopu ve Francii.Foto: ČTK/CoverImages

Firma původem z kalifornského Culver City postaví ve Francii v první fázi zkušební trať dlouhou 320 metrů.  

První části tunelu již byly dovezeny do Francie minulý týden, jak dokazují přiložené fotografie a video. Každá z rour váží 65 tun, měří 40 metrů a v průměru má čtyři metry. Do Toulouse je přivezly speciální kamiony.

Testovací trať bude stát v areálu bývalé vojenské základny nedaleko letiště v Toulouse. Ve druhé fázi vznikne trať dlouhá jeden kilometr a bude stát na vyvýšených pilířích, dokončena by měla být v roce 2019.

Společnost HTT má rozjednané projekty kromě USA například v Jižní Koreji a Indii. „Máme podepsané smlouvy v devíti zemích, kde pracujeme na proveditelnosti a regulacích,“ uvedl ředitel firmy Bibop Gresta pro list Daily Mail.

Video: Hyperloop dorazil do Francie

HTT v minulosti také uvažovala o spojení rychlodráhou Bratislavy s Budapeští a Vídní. Jednala ale i o projektu v Brně.

Koncept Hyperloopu představil v roce 2013 vizionář a ředitel firem SpaceX a Tesla Elon Musk. HTT je jedna z málo firem, která Hyperloop nevyvíjí na základě Muskova designu.

Muskova firma se chce vysokorychlostním transportním systémem do budoucna více zabývat. Jeho Boring Company, která se zabývá ražbou dlouhých tunelů získala v rámci investičního financování od investorů kapitál 112,5 milionu dolarů (2,3 miliardy korun), z čehož jí 90 procent věnoval sám Musk na vybudování tunelů pro Hyperloop. Firma to uvedla ve zprávě pro Komisi pro cenné papíry a burzy (SEC).

Před půl rokem Musk oznámil, že se hodlá ucházet o financování, výstavbu a provoz vysokorychlostního tunelu mezi centrem Chicaga a místním letištěm. Náklady na projekt se odhadují na miliardu dolarů za míli (1,6 kilometru).

Zatím na světě existují jen dvě tratě, obě jsou v USA. Jedna společnosti Virgin Hyperloop One v poušti severně od Las Vegas a druhá od Elona Muska  umístěná při centrále SpaceX v Kalifornii.

Technologie je založena na principu vlakové kabiny, přepravující se rychlostí zvuku přes vzduchotěsnou trubku za pomoci výkonných elektromagnetů.

Video: Jak funguje Hyperloop

Autor: Pavel Kopecký

Místo události:
17.4.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Stavebnictví - Stavebnictví Zedník 17 000 Kč Zedníci (kromě zedníků ohnivzdorného zdiva). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 15. Poznámka: Pracoviště: U Kyjovky 3964/4, 695 01 Hodonín. Náplň práce: zednické práce na stavebních konstrukcích, základání staveb, zdění nosných i nenosných konstrukcí, omítka a fasády, betonáže podlah, dlažby a obklady. Požadujem: vyučení v oboru výhodou, praxe min. 1 rok v oboru. PP na dva roky.. Pracoviště: Stavební firma plus s.r.o. - provozovna, U Kyjovky, č.p. 3964, 695 01 Hodonín 1. Informace: Martina Černá, +420 734 258 679. Služby - Úklid servisu - Kunratice 18 000 Kč Do společnosti Auto Jarov do Kunratic hledáme nové kolegy/kolegyně na pozici pracovník/pracovnice úklidu. Náplní práce je zajištění čistoty autosalon, sociálního zařízení a strojové uklízení dílen. Pracuje se na směny po-pá ranní: 6.00-14.30 hod. a 1x sobota do měsíce 7.00-14.00 hod. Doprava a logistika - Skladník 24 000 Kč Skladník Náplň práce: vykládání a nakládání kamionů a kontejnerů, kompletace objednávek, komisaření, vychystání objednávek, příprava k expedici. Výroba - Výroba Zámečníci strojů 15 000 Kč Zámečníci strojů Zámečníci. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: z: 31.8.2017 a: 21.9.2018, Požadavky: Vrtání a běžné zámečnické práce. Výhodou je ŘP sk. C.. Pracoviště: Pemat trading s.r.o., 742 33 Jeseník nad Odrou. Informace: Vlastimil Machula, +420 733 150 551.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
3

Fabienne zasáhla Česko: popadané stromy, výpadky proudu, přerušené spoje

Marina Abramovičová a její dílo
6 5

Čech napadl v Itálii srbskou umělkyni, praštil ji jejím obrazem po hlavě

Aleš Buksa: Nikdy by mě nenapadlo, že budu podnikat v Africe

/ROZHOVOR/ Aleš Buksa, úspěšný podnikatel, symbol multilevel marketingu, který po revoluci přivedl do bývalého Československa, na odchod do důchodu nemyslí. V Ghaně nově těží vodu, kterou nazval Sky Water.

Obvinění a protiútok. Nová fakta v kauze Gabriela Koukalová

Bývalý šéftrenér biatlonistů Ondřej Rybář poprvé veřejně zpochybnil slova Gabriely Koukalové, která tvrdí, že během kariéry bojovala s poruchou příjmu potravy. „Nedokážu si představit, že by s bulimií mohl někdo vrcholově sportovat a vyhrávat závody,“ prohlásil exkluzivně pro Deník.

Z Hongkongu do Pekingu za devět hodin. Má to háček. Na nádraží platí zákony Číny

Lidé cestující mezi Hongkongem a pevninskou Čínou si budou nyní moci užívat jízdy moderním rychlovlakem, který se řítí rychlostí až 200 kilometrů v hodině. Projekt za miliardy dolarů si ale vysloužil kritiku. Pomocí rychlodráhy totiž Peking může vůči bývalé britské kolonii uplatňovat svou asertivní politiku.

Loď Aquarius naložila dalších 47 migrantů, žádný přístav ji nechce

Záchranná loď Aquarius 2 nabrala ve Středozemním moři 47 migrantů plavících se na člunech ze severní Afriky. Loď původně plula pod vlajkou Gibraltaru, ten ji ale nedávno tohoto práva zbavil. Svou ji poté propůjčila Panama, tu však také bude muset po nátlaku italské vlády stáhnout. Plavidlo nyní nemá kde zakotvit.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT