Deník

Vědci našli způsob, jak předpovědět homosexualitu

New York – Američtí vědci údajně objevili způsob, jak na základě genetické analýzy předpovědět homosexuální orientaci mužů. O poznatku, který podle agentury Reuters někteří genetici zpochybňují, informovali ve čtvrtek v americkém Baltimoru představitelé Americké společnosti pro humánní genetiku. Zevrubná studie prý bude následovat.

9.10.2015 15

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Svůj objev opírají vědci o metodu analýzy molekulárních markerů, které kontrolují funkce DNA. V praxi prověřovali výsledky analýzy studiem sedmatřiceti mužských dvojčat, přičemž v každém páru byl jeden jedinec heterosexuál a druhý gay. V dalším vzorku bylo deset dvojčat výhradně homosexuální orientace.

Ukázalo se prý, že homosexuální preferenci signalizuje přítomnost určitého epigenomu v devíti oblastech lidského genomu. Epigenom funguje jako „přepínač", který dokáže jisté geny v DNA vypnout nebo zapnout. Jistota předpovědi je údajně sedmdesátipro­centní.

Podle autorů výzkumu jde o vůbec první pokus předpovědět z DNA sexuální orientaci mužských jedinců. Genetici ale podle agentury Reuters varují, že jakékoli závěry jsou předčasné, protože vzorek dvojčat byl příliš malý. Jakmile se podobné výzkumy aplikují na větší množství lidí, často se spekulace nepotvrdí. Vědci tak očekávají rozsáhlejší výzkum.

9.10.2015 VSTUP DO DISKUSE 15
Zástupci Pirátů sledují výsledky sněmovních voleb, Ivan Bartoš. 21. 10. 2017

Lídr Pirátů Bartoš: S ANO žádná koalice nebude

Volby 2017 - štáb ČSSD v Lidovém domě - Milan Chovanec, Lubomír Zaorálek a Bohuslav Sobotka.

Volební lídr ČSSD Zaorálek: Voliče nám vzalo ANO i Piráti

V českých volbách prohrála celá země, zní ze zahraničí

České parlamentní volby zaznamenala mnohá světová média. Přinášíme vám výběr z jejich ohlasů.

ANO jasně vyhrálo volby. Babiš chce silnou a stabilní vládu

Vítěz voleb Andrej Babiš na prvním setkání s novináři uvedl, že bude jednat s všemi stranami, které se dostaly do sněmovny. "Na prvním místě je zvolení předsedy sněmovny a dalších orgánů, teprve pak budeme mluvit o vládě. Chtěl bych ale, aby byla funkční co nejdříve a byla stabilní," uvedl šéf hnutí ANO.

Prezidentské kandidáty překvapil velký pád ČSSD. Obavy mají u SPD

Některé uchazeče o Pražský hrad překvapil výrazný propad sociální demokracie, úspěch hnutí ANO očekávali. Řekli to v reakci na výsledek sněmovních voleb.

Koalici by měli utvořit ANO a ODS, říká politolog Charvát

/ROZHOVOR/ Jak výsledky ovlivní podobu dolní komory Parlamentu ČR? Deník se ptal politologa Jana Charváta z Karlovy univerzity. „Možnější variantu vidím tichou podporu menšinové vlády ANO ze strany ODS,“ řekl Charvát Deníku. Politolog rovněž zmínil úlohu Václav Klause mladšího (ODS), který získal víc preferenčních hlasů než předseda ODS Petr Fiala.