Deník

Vědci objevili systém se třemi planetami vhodnými pro život

Mys Canaveral (USA) – Američtí vědci ve vzdálenosti 22 světelných let od Země objevili systém o nejméně šesti planetách, z nichž tři jsou v takzvané obyvatelné zóně. Dnes o tom informovala agentura Reuters. Obyvatelná zóna je oblast kolem hvězdy, ve které jsou podmínky vhodné pro výskyt života.

26.6.2013 2

Ilustrační fotoFoto: čtk

„Tohle je poprvé, kdy byly objeveny tři planety, které tuto zónu obíhají ve stejném systému," uvedl v prohlášení astronom Paul Butler z washingtonského vědeckého institutu Carnegie (CIW).

Zmíněný planetární systém vědci znají již z minulosti. Doposud se ale domnívali, že hvězdu označovanou jako Gliese 667C obíhá trojice planet. Z dřívějších pozorování zařadili jednu z planet do obyvatelné zóny, kde teploty umožňují výskyt vody v kapalném skupenství. Tato planeta a její dvě nově objevené příbuzné jsou větší než Země a menší než Neptun.

Nový objev podle vědců zvýšil šance nalezení planety typu Země, kde jsou podmínky vhodné pro vývoj života.

„Místo sledování deseti hvězd, abychom našli jedinou potenciálně obyvatelnou planetu, můžeme nyní hledět na jedinou hvězdu, kde máma šanci najít několik takových planet," prohlásil astronom Rory Barnes z Washingtonské univerzity.

Vědci své poznatky o Gliese 667C přehodnotili na základě nových pozorování a opětovné analýzy dostupných dat. Z nich vyplývá, že systém má nejméně šest planet, ale odborníci nevylučují existenci sedmé. Navíc se ukázalo, že další dvě planety se pohybují na okraji obyvatelné zóny, takže by také mohly mít podmínky vhodné pro život.

Hvězda se nachází v relativní blízkosti Země, od které ji dělí 207 bilionů kilometrů. Jde o červeného trpaslíka, který má třetinovou velikost Slunce a který je nejmenší hvězdou systému trojhvězdy v souhvězdí Štíra.

26.6.2013 VSTUP DO DISKUSE 2

SERVIS

Výroba - Výroba Zámečníci strojů 20 000 Kč

Zámečníci strojů Zámečník(ce). Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 21800 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: NÁPLŇ PRÁCE: montáž podsestav a instalace do hasičských vozidel, POŽADAVKY: znalost čtení výkresové dokumentace, NABÍZÍME: PP na dobu určitou s výhledem na dobu neurčitou, závodní stravování, týden dovolené navíc, výhodné mobilní tarify i pro rodinné příslušníky, KONTAKT: telefonicky, e-mailem. Pracoviště: Tht polička, s.r.o., Starohradská, č.p. 316, 572 01 Polička. Informace: Jana Pazderová, +420 725 962 475.

Stavebnictví - Zedník hod. od 120 Kč nebo úkolově 120 Kč

Zedníci Hledáme do party prima chlapy co je baví stavařina a mají chuť do práce. Pracujeme hlavně v Ostravě a blízkém okolí. Děláme menší stavby RD. Klidně i na krátší dobu. Zavolej Markovi a on ti řekne více...

Zemědělství, lesnictví a vodní hospodářství - Řidič, traktorista 20 000 Kč

Na rodinnou farmu přijmu řidiče nákladních vozů zn. Liaz, Tatra a traktoristu, nástup možný ihned, ubytování zajištěno.

Výroba - Výroba Zámečníci strojů 25 000 Kč

Zámečníci strojů ZÁMEČNÍK. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 27000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Požadavky: vyučen nebo praxe v oboru výhodou (v případě zájmu jsme ochotni zaučit i uchazeče bez praxe), praxe se svařováním a skládáním ocelových konstrukcí, strojů a strojních dílů výhodou, ochota učit se novým věcem a přístupům;, , Pracovní náplň: Svařování a skládání ocelových konstrukcí, strojů a strojních dílů;, , Nabízíme: možnost profesního a odborného růstu v perspektivním oboru, odpovídající platové ohodnocení + prémie, 5 týdnů dovolené, dotované stravování v areálu společnosti, stravenky, lokalita Sadská;, , Kontaktujte nás telefonicky nebo e.mailem.. Pracoviště: Cpos s.r.o - sadská, Husínek, č.p. 30, 289 12 Sadská. Informace: Jakub Fremund, +420 724 163 500.

Donald Trump

Trump obrátil: Rusové se do voleb v USA vměšovali, ale výsledek neovlivnili

Ludvík Berousek ze známé cirkusové rodiny je vyšetřován kvůli nelegálnímu zabíjení tygrů.

Tygři na porážku: Padla tři obvinění

Převrácený náklaďák s hašeným vápnem zavřel kvítkovickou křižovatku

/FOTOGALERIE/ Ke střetu dvou osobních vozidel a nákladního automobilu došlo v úterý krátce po devatenácté hodině na křižovatce v Otrokovicích-Kvítkovicích. Nehoda se obešla bez zranění osob. Vozidla místem ale neprojedou.

Co si to dovoluješ? osopil se britský bulvární deník Daily Mirror na Trumpa

Britské bulvární noviny Daily Mirror se ostře pustily do amerického prezidenta Donalda Trumpa, který prý při své nedávné návštěvě Británii hrubě urazil. Kromě mnoha dalších výhrad vyčetl deník Trumpovi i to, že se odvážil posadit se do křesla po legendárním britském premiérovi Winstonu Churchillovi.

Krejčíková po triumfu na Wimbledonu: Je nádherné vidět své jméno mezi legendami

/ROZHOVOR/ Po Paříži si podmanila i Londýn. Ivančická tenistka Barbora Krejčíková po červnovém triumfu na French Open zvítězila s parťačkou Kateřinou Siniakovou i v londýnském Wimbledonu, který před pěti lety společně opanovaly v juniorské kategorii. Česká dvojice porazila ve finále krajanku Květu Peschkeovou a Američanku Nicole Melicharovou po setech 6:4, 4:6 a 6:0.

Vtip Marka Simona

Zasmějte se s originálním vtipem Deníku. Jak vidí současná témata Marek Simon?