Nalezenou „skříňkou" je záznamník letových parametrů, který registruje například výšku letu či rychlost stroje. Krátce po neštěstí 24. března se už našel zvukový záznamník. Ten zaznamenává konverzaci mezi piloty, s leteckými dispečery i veškeré další zvuky v kabině.

Analýza první skříňky ukázala na to, že pád letounu typu A320 společnosti Germanwings zřejmě způsobil druhý pilot. Nevpustil podle francouzské prokuratury kapitána do pilotní kabiny a stroj navedl na kurz, který skončil nárazem do horského masivu. Následné vyšetřování ukázalo na pravděpodobné psychické problémy mladého kopilota.

Více na večerní tiskovce

Co a kdy lze očekávat z analýzy druhého záznamníku, by mělo zaznít ještě dnes večer na tiskové konferenci v Marseille. Setkání s novináři slíbil podle zahraničních agentur tamní prokurátor Brice Robin, který vede ve Francii vyšetřování katastrofy airbusu, který letěl ze španělské Barcelony do německého Düsseldorfu.

Řada leteckých společností už na základě dosavadních výsledků vyšetřování nařídila, aby v době letu byly v pilotní kabině letounu vždy nejméně dva lidé. Evropská agentura pro bezpečnost civilního letectví (EASA) minulý týden vydala v tomto ohledu stejné doporučení.

Pokud si jeden z pilotů potřebuje během letu odskočit třeba na toaletu, musí podle nových pravidel do pilotní kabiny přijít na dobu jeho nepřítomnosti někdo z palubního personálu. Podobnými pravidly se řada leteckých společností řídila už před pádem airbusu Germanwings – byly mezi nimi české firmy ČSA a Travel Service či britské Jet2 a Flybe a irská Ryanair.