Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vyšetřovatelé se blíží pochopení příčin zřícení Airbusu

Paříž/Sao Paulo – Francouzští vyšetřovatelé dnes sdělili, že se „možná trochu blíží“ pochopení příčin nedávného zřícení letounu Airbus A330 společnosti Air France do Atlantiku. Brazilští soudní lékaři zjistili při pitvách obětí hojné zlomeniny končetin, což svědčí na rozpad letadla ve vzduchu.

17.6.2009
SDÍLEJ:

Pořád se neví, proč se vlastně zřítil francouzský Airbus do moře, hledání černých skříněk zatím nebylo úspěšné. Záchranáři už vytáhli z moře asi padesátku těl a Air France nechala pro jistotu vyměnit sondy pro měření rychlosti u všech airbusů tohoto typu.Foto: Reuters

Žádné závěry ale zatím nebyly učiněny, i když z moře už bylo vyzvednuto 50 těl a přes 400 částí havarovaného stroje. Tým brazilských soudních lékařů, který pitvá nalezená těla obětí, u nich nachází četné zlomeniny nohou, rukou a kyčlí, napsala agentura AP s odvoláním na člena týmu, který nechtěl být jmenován.

Podle Franka Ciaccoa, který dříve pracoval jako odborník pro americkou Národní radu pro bezpečnost v dopravě (NTSB), to jednoznačně ukazuje na rozpad letadla ještě ve vzduchu.

Druhou zřetelnou stopou v tomto směru jsou poměrně velké kusy nalezených trosek letadla. Těla i trosky by byly roztříštěny na malé kousky, pokud by letadlo dopadlo na hladinu vcelku, řekl.

Také ředitel francouzského vyšetřovacího úřadu BEA Paul-Louis Arslanian dnes vyjádřil mírný optimismus při zjišťování příčin neštěstí. „Myslím, že se skutečně možná trochu blížíme cíli pochopit příčiny," citovala jej agentura AFP. Arslanian však varoval, že z vyšetřování zatím nevyplynuly žádné závěry. „Kdybychom se k něčemu dopracovali, nebo něco vyloučili, řekli bychom to,“ sdělil novinářům na nynějším pařížském aerosalonu.

Uvedl, že nalezené trosky pocházejí „ze všech částí letadla“, neupřesnil však, zda z některé části převažují. „Dnes je už ale poměrně jasné, že značná část letadla nebude nikdy nalezena,“ dodal s tím, že pátrání v tak rozsáhlé části oceánu a nad tak hlubokým a členitým dnem je „historicky nejhorší situací při vyšetřování leteckého neštěstí“.

Nalezených více než 400 částí letadla se podle něho shromažďuje na letišti v Recife v severovýchodní Brazílii. Trosky jsou prý ze všech částí stroje, ale Arslanian je blíže nespecifikoval. Nejsou ale mezi nimi záznamníky letu, takzvané černé skříňky, které by mohly k odhalení příčin nehody podstatně přispět. Ty nadále hledají dvě pronajaté nizozemské lodě se speciálními americkými zařízeními na zachycování zvuků pod vodou a také francouzská atomová ponorka Emeraude se svým vyspělým zařízením.

Kromě trosek bylo z moře zatím vyzvednuto 50 těl obětí. Pátrání po dalších obětech a troskách má pokračovat ještě nejméně týden. Letadlo na lince z Ria de Janeiro do Paříže se zřítilo v noci na 1. června. Všech 228 lidí na palubě zahynulo. Letadlo tehdy bylo ve velké bouřkové oblasti.

Autor: ČTK

17.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Miloš Zeman (vlevo) a Jiří Drahoš. Kdo usedne na Pražském hradě?
3 11

Zeman si na debaty věří. Drahoš musí ukázat emoce, míní experti

Havárie autobusu v Turecku.
3

V Turecku havaroval autobus, zahynulo 11 lidí, 46 se zranilo

AKTUALIZUJEME

VIDEO: Mladý řidič nepřežil na Karvinsku srážku s autobusem

K tragické nehodě autobusu a osobního automobilu došlo v pátek večer v Havířově-Šumbarku. Na místě zůstal jeden mrtvý.

Tomáš Sedláček: Volit Babiše? To je chování ovce se stockholmským syndromem

/ROZHOVOR/ Ekonom Tomáš Sedláček je mužem mnoha zájmů, debatér, esejista, optimista a srdcař. Momentálně se vedle svého oboru hodně věnuje teologii a logice. Vtipně podotýká, že slavní mistři logiky nekončili úplně dobře, protože jejich mozky tu zátěž nevydržely, ale "u nás, kde zároveň platí, že jedna je i není jedna, by se museli zbláznit asi za hodinu". 

Týdenní zkrat: Sedm dní pro Babiše

Vládu s důvěrou nemáme. Vydaného premiéra v demisi máme. A takhle si tady žijeme.

Nejprodávanější auta roku 2017. První místo není překvapivé, jak dopadla Škoda?

Se začátkem nového roku se objevují i nejrůznější statistiky a průzkumy, které hodnotí rok minulý - a to rovněž v automobilovém průmyslu. Velice zajímavý je pak pohled na celosvětový žebříček aut, kterých se prodalo vůbec nejvíce. V první třicítce vozů se drží i jedna škodovka, zatímco na prvním místě kdovíjaké překvapení nečekejte.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>