Předseda sudetoněmeckého LandsmanNschaftu podle Miloše Zemana veřejně podpořil Karla Schwarzenberga v listu Süddeutsche Zeitung „s nadějí, že se obnoví či rozšíří spolupráce s tímto krajanským sdružením".

„Během celé české prezidentské kampaně jsem nesdělil žádné stanovisko ani médiím, ani nikomu jinému – ani v Süddeutsche Zeitung, ani nikde jinde. Výrok pana Zemana není pravdivý," řekl překvapený europoslanec Posselt ČT.

Když Miloše Zemana s tímto výrokem německého politika konfrontovali v televizní debatě, začal couvat. Řekl, že původní zprávu nečetl přímo v německém tisku, ale na zpravodajském webu Britské listy, který se údajně na Süddeutsche Zeitung odvolával. I tady ale narazil.

„Britské listy se musí ohradit proti tvrzení Miloše Zemana 
v ,prezidentské' diskuzi na ČT24, že zveřejnily informaci z Süddeutsche Zeitung o podpoře Bernda Posselta kandidátovi na prezidenta Schwarzenbergovi. Není to pravda. Jméno Posselt použily Britské listy naposledy 30. 05. 2012 v článku Petra Uhla," objevilo se na zmíněném webu.

Je nicméně pravděpodobné, že německý politik by na Hradě skutečně raději viděl nynějšího ministra zahraničí Schwarzenberga než muže, který jej kdysi přirovnal 
k „Hitlerovi po výkrmu".

Úroveň závěru prezidentské kampaně kritizoval v posledních dnech německý i slovenský tisk. „Člověk si protírá oči: to se skutečně děje v Praze? Není to spíše na Ukrajině? Boj o to, kdo se stane příští hlavou státu, už nemá nic společného se , sametem' , na který byli Češi tak hrdí," komentoval list Frankfurter Allgemeine Zeitung přetřásání letité otázky Benešových dekretů. Podle slovenského deníku Pravda je už teď vítězem voleb hysterie a populismus.

„Iluze o věcném rozhodování, které mohli mít čeští voliči po prvním kole, dostaly na frak. Nyní jim nezbývá než doufat, že ať vyhraje kterýkoli kandidát, bude alespoň stokrát lepším prezidentem než kampaň, která ho na Hradčany dostala," napsal list.