Deník

Zemi minul asteroid, byl jen 60 000 km daleko

Londýn - Asteroid o průměru asi 11 metrů dnes relativně těsně minul Zemi. Vědci planetku poprvé zaznamenali ve středu. Zemi se nejvíce přiblížila dnes v 17:00 SEČ, kdy od ní byla asi 60.000 kilometrů daleko, tedy asi pětkrát blíže než Měsíc, napsal zpravodajský server BBC.

27.1.2012 4

Ilustrační fotoFoto: NASA

Podle vědců šlo o jednu z nejmenších kdy zaznamenaných vzdáleností vesmírného tělesa od Země, důvody k obavám prý ale nebyly.

Průlet asteroidu 2012 BX34 „patří do první dvacítky největších přiblížení (Zemi), pořád je ale dost daleko… takže není naprosto žádná možnost, že nás zasáhne,“ řekl BBC Gareth Williams z amerického Minor Planet Center.

Podle původních propočtů měl asteroid proletět jen asi 20.000 daleko od Země, astronomové v noci na dnešek ale vypočetli, že tato vzdálenost bude větší.

Podle statistik Minor Planet Center astronomové loni objevili 32.721 nových planetek a spočítali jejich dráhu. Celkem už jich prý objevili 573.294.

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) podle prosincových zpráv zjistil, že v blízkosti Země je asi tisícovka asteroidů dostatečně velkých na to, aby mohly na naší planetě v případě nárazu napáchat katastrofické ško­dy.

27.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 4

Jiří Drahoš v prezidentském vlaku

Kandidáti prošli vlakem. Pro mě je to pohádka, řekl Horáček

Předseda Pirátů Ivan Bartoš (upostřed) převzal v jednacím sálu Sněmovny osvědčení o zvolení poslancem před jednáním Poslanecké sněmovny 20. listopadu v Praze. Osvědčení nově zvoleným poslancům předával za Státní volební komisi Václav Henych (vlevo)

On-line: Poprvé se schází noví poslanci. Vondráček z ANO bude předsedou

Jana Novotná dohrála svůj životní zápas. Zemřela v pouhých 49 letech

/VIDEO, FOTOGALERIE, ANKETA/ V nedožitých padesáti letech zesnula po těžké nemoci tenistka Jana Novotná, wimbledonská vítězka z roku 1998. Na bývalou světovou dvojku vzpomínají tenisové legendy.

Lukáš Nečesaný je nevinen, rozhodl nový senát

Lukáš Nečesaný (25) není pachatelem pokusu o vraždu kadeřnice, který se stal před čtyřmi lety v Hořicích. Dnes o tom rozhodl senát Krajského soudu v Hradci Králové.

Zemřel Charles Manson. Psychopat, co před půlstoletím ubodal těhotnou ženu

/VIDEO/ V požehnaných 83 letech umřela v neděli zrůda, která během srpnových dnů roku 1969 povraždila sedm obětí včetně těhotné herečky Sharon Tateové, manželky slavného režiséra Romana Polanského. Psychopatický Charles Manson si odpykával doživotní trest v kalifornské věznici Corcoran. Krom jiného jej neslavně proslavila svastika vytetovaná na čele.

Aero dokončilo nový typ legendárního letounu Albatros

Český výrobce letadel Aero Vodochody má nakročeno k tomu, aby mohl od příštího roku začít dodávat zákazníkům remotorizaci stávajících letounů L-39 Albatros. Letovými a pozemními zkouškami byla pak úspěšně dokončena vývojová fáze projektu L-39CW s motorem FJ44-4M od výrobce Williams International a s novou avionikou. Společnost o tom dnes informovala ve své tiskové zprávě.