Nabídka typů cvičení on-line je různorodá, různorodá je i jejich kvalita. Rozhodli jste se do on-line cvičení taky pustit? Jak poznáte, že konkrétní cvičení je vhodné právě pro vás?

  • Preferujte typ lekce, kterou již znáte ze cvičení naživo. Klesají šance, že budete provádět úplně nové cviky (úplně špatně).

  • Hledejte on-line cvičení, ve kterém jsou pečlivě popisovány jednotlivé cviky, jejich správné provedení, ale i typicky chybná provedení.

  • Najděte si lekce, které vás budou bavit – nabijí vás nebo naopak uvolní, vždy ale dodají pohodu.

Předtočená videa nebo živé on-line cvičení?

Výhodou a současně nevýhodou předtočených videí je možnost pustit si je a zacvičit si kdykoli a kdekoli. To ale také někdy znamená nezacvičit si nikdy a nikde. Živé on-line cvičení kombinuje výhody cvičení odkudkoli, ale současně je pevně daný termín, což zvyšuje motivaci.

Na co dát při on-line cvičení pozor

Všechny typy on-line cvičení kladou velkou zodpovědnost na samotné cvičící. Ti musí odhadnout svoje síly a zohlednit při cvičení svoje zdravotní dispozice. V tělocvičně může instruktor cvičící kontrolovat, vidí, zda cvičí správně. Přes obrazovku toto není možné, ani pokud hodina probíhá v reálném čase. Je proto dobré pamatovat na heslo: Méně je často více, on-line obzvlášť. 

Máte-li kila navíc, malé zkušenosti s pohybem nebo se necítíte v kondici, cvičení po síti vám ale možná nabídne možnost zkusit formy pohybu, na které byste si na živých lekcích a před zraky ostatních nikdy netroufli.

Stop obezitě.Zdroj: stob.czTIP: Vyberte si dle svého gusta cvičení on-line od zdravotního přes aerobní až k tancům – informace na www.stob.cz.

Přijďte se v rámci Světového dne obezity začátkem března poradit s odborníky STOBu nebo si zdarma nechat změřit složení těla. Více informací o akci na www.stob.cz.