Mnozí z vás zařadili do svého života pohyb, a to je moc dobře. Při pohybu se začnou ve svalech tvořit tzv. myokiny, které se starají o růst svalů. Tyto látky jsou vylučovány do krevního oběhu, a proto dokážou významným způsobem ovlivňovat metabolismus vzdálených orgánů, a tím se mohou podílet na léčbě cca 25 nemocí (např. pohyb zlepšuje srdečně cévní systém, snižuje celkový cholesterol, zvyšuje imunitu) a taky co je neméně důležité, nám zlepšuje náladu.

Co dělat, když se vám do pohybu moc nechce?

Každý pohyb se počítá. Je lepší sedět než ležet, stát než sedět a hýbat se než stát. Pohybem ale nemyslíme jen cvičení ve fitku, ale počítá se cokoliv. Neseďte a zařaďte do svého života co nejvíce i tzv. rutinního pohybu.

Pár tipů pro začátek:

  • Při telefonování choďte

  • Při sledování nebo poslouchání zpráv cvičte dle vašich možností, při hudbě si zatančete

  • Při sledování seriálů, filmů do první reklamy jeďte na rotopedu/choďte na pásu/„hopsejte“ na fitbalu

  • U televize/počítače neseďte na gauči, ale na fitbalu

  • Před každou pravidelnou  činností – čištění zubů, čtení novin, pití kávy, před večeří apod., se 5 minut hýbejte – můžete využít cvičení na youtube nebo si vymyslete vlastní cvičení nebo se aspoň protáhněte

Stop obezitě.Zdroj: stob.czTip: Pokročilejší cvičí podle videí v rámci tohoto seriálu. Kdo má rád cvičení v partě, nahradí mu to alespoň částečně cvičení online v přímém přenosu. Zítra dáme slovo Mgr. Hance Hejlové, která právě taková on-line cvičení vede. Již nyní se můžete podívat na nabídku STOBu a vybírat od zdravotního, přes aerobní cvičení až po Salsu. Z lekcí cvičení si můžete vybrat na www.stob.cz.

Přijďte se v rámci Světového dne obezity začátkem března poradit s odborníky STOBu nebo si zdarma nechat změřit složení těla. Více informací o akci na www.stob.cz.