Ikvůli ní se vzdal závodní kariéry. Ajako trenér ji dovedl kpozici vicemistryně světa a dvakrát kvýhře vzávodu Světového poháru. Letos dokonce Nikola Sudová útočí na celkový triumf vjízdě vboulích. „Na to nemyslíme,“ říká kouč Radek Herot, který už sedm let určuje její houpavé pohyby mezi boulemi a akrobatické prvky na skocích, před paralelní jízdou SP vMariánských Lázních.

Vjaké formě se Sudová doma ukáže?

(smích) Nevím, vypadá, že jede podle plánu.

Ze začátku sezony ale měla problém srychlostí. Proč?

Byla zatažená. Musí si víc věřit a čím víc najezdí, tím víc to pustí a může si víc dovolit.

Jak zvládá náročné skoky?

Kvalita souvisí srychlostí. Čím rychleji pojede, tím výše může skákat a musí vědět, co si může dovolit.

Přezdívá se jí „Slečna Helikotéra“, může tenhle skok dělat se zavřenýmaočima?

Je fakt, že má jistotu a může ho skočit na jakémkoli kopci, ale nelze říci, že zdeseti skočí devět perfektně. Atlačím ji víc do rychlosti a výšky, takže se skok vyvíjí a jakákoli chyba se projeví na špatném dopadu.

Akdy zařadíte dvojitou helikoptéru?

Kdyby sezona nebyla rozjetá, jak je, tak bychom riskovali a šli do toho. Ale Nikola je vysoko a byl by to risk. Může se zranit, nebo udělat chybu a přijít obody. Letos se vyjezdí, zvládne techniku a připravíme skok na příští sezonu.

Naznačil jste, že je Sudová očtyři body druhá vprůběžném pořadí Světového poháru. Může celkově vyhrát?

Do konce sezony jsou ještě čtyři starty a kdokoli ztěch pěti holek vepředu může vyhrát. Moc na to nemyslíme a soustředíme na dané cíle: aby zrychlila, vyjezdila se a skákalavýš.

Ale je příjemné myslet na Křišťálový globus, ne?

Pro mě ne, pro mě je to bolení hlavy.

Nerozumím. To musí být radost?

Starost. Já musím vymyslet, aby vydržela ve formě a pozici třeba do tří až konce sezony. Musím myslet okrok na před na další závody a vypnout můžu až bude povšem.

Jede se paralelní jízda. Vyhovuje Nikole?

Radši má individuální závod, protože dualy jsou ošidné.

Proč?

Jsou orychlosti a onáhodě. Trať pro kvalifikaci losuje počítač, který rozděluje červenou a modrou a třeba vám modrá nejde, kdežto vsinglech si vybíráš trať, kterou si natrénuješ.