Vlastníkům aut, které ve svých motorech spalují LPG, v současné době také stoupají náklady na tankování. Přesto, i když se započítá vyšší spotřeba (u běžného osobního auta asi o dva litry vyšší v porovnání s jízdou na benzín), se využívání tohoto paliva paliva jeví v současné době jako výhodné. Zejména proto také roste zájem o vozy, které jsou pro pohon na LPG připravené již z výrobního závodu nebo je jejich majitelé nechali upravit.
Na jednotlivé modely, které jsou k mání přímo u dealerů několika značek, se můžete podívat do naší fotogalerie.
Jestliže totiž nějaký model osobního vozu spotřebovává na sto kilometrů šest litrů benzínu (při ceně 45 Kč za litr) tak jeho majitele stojí palivo potřebné na ujetí této vzdálenosti 270 Kč. Na LPG (litr stojí nyní cca 22 Kč) to vyjde téměř o stokorunu levněji.
Podle informací České asociace LPG (ČALPG) na českých silnicích loni přibylo asi 6 800 vozidel na LPG. Jde o souhrn obou výše zmíněných kategorií. „Počet nově registrovaných vozidel s tovární LPG zástavbou se loni meziročně zvýšil o 76 procent na rekordních 2 259 automobilů. Pro srovnání, na druhém místě je rok 2014 s 1 481 registracemi,“ popisuje Ivan Indráček, výkonný předseda ČALPG, a dodává, že počet vozů dodatečně přestavěných na spalování LPG činil loni přibližně čtyři a půl tisíce.
Jedničkou v tomto segmentu je jednoznačně Dacia (loni bylo registrováno téměř 2 000 nových vozů této značky na LPG), následuje Renault. Mezi nově registrovanými vozy poháněnými autoplynem v loňském roce figuroval i Fiat.

Podle údajů Centra dopravního výzkumu (CDV) si loni mezi osobními LPG vozidly nejvíce registrací připsaly modely Dacia Duster, Dacia Sandero, Renault Clio, Renault Captur a Dacia Logan.
Lze ušetřit už při nákupu
Letošní novinkou mezi LPG vozy je až sedmimístná Dacia Jogger. „Za dva měsíce od začátku předprodeje na českém trhu jsme nasbírali osm set závazných zákaznických objednávek modelu Jogger, přičemž nadpoloviční většinu představují verze na LPG. I v letošním roce tedy předpokládáme další nárůst zájmu o LPG pohon,“ uvedl produktový a brand manažer značky Dacia Tomáš Kochmann s tím, že Dacia svým dvoupalivovým řešením kombinuje pohon na benzín i na LPG. Nabízí totiž dvě plnohodnotné nádrže, 50litrovou na benzín a v závislosti na modelu 40 až 49litrovou na LPG.
Zajímavé a pro zákazníky opravdu lákavé přitom je, že zatímco základní "čistě benzinová" verze tohoto vozu přijde na 396 000 Kč, ta s možností jízdy na LPG vyjde dokonce o 12 500 Kč levněji.

Zájem loni rostl i o dodatečné přestavby benzínových motorů na LPG, podle ČALPG meziročně více než o desetinu. Firmy, které se na přestavby specializují, nicméně letos v souvislosti s extrémními cenami paliv evidují ještě větší růst poptávky.
„V souvislosti s výrazným růstem cen pohonných hmot jsme v první chvíli zaznamenali opravdu extrémní zájem o pohon na LPG. Ten samozřejmě s delším časovým odstupem opadl, i tak ale v uplynulých měsících evidujeme meziročně 2,5násobně vyšší poptávku po přestavbách na LPG,“ odhaduje Jaroslav Liška, jednatel strakonické společnosti Autogas – Centrum, která se specializuje na přestavby vozů na LPG a CNG téměř tři dekády. Podle něj lze hovořit doslova o renesanci LPG, které v předchozích letech spíše upadalo. Zájem o něj projevují i uživatelé, kteří používali nebo používají CNG, protože cena CNG je v současné době na svém maximu a ekonomická výhoda se pomalu vytrácí.