Pokud chcete automobil, který je vybaven automatickou převodovkou a nemáte na něj připraveno více než půl miliónu korun, pak si v současnosti budete moci vybírat ze dvou desítek modelů. Přitom ještě vloni touto dobou jsme jich do našeho přehledu mohli zařadit téměř třicet.

Na všechny, které jsou teď do této cenové hranice k mání, se můžete podívat do fotografického přehledu.

Prozkoumali jsme ceníky automobilek, které oficiálně působí na našem trhu s novými osobními vozy a zjistili, že jen málokterý vůz nezdražil. Naprostou bílou vránou je v České republice vyráběná Toyota Aygo X, která dokonce poměrně výrazně (o 50 000 Kč) zlevnila. Lze ji teď koupit od 340 000 Kč.

Přesto je v seznamu nejlevnějších aut, u nichž se řidič nemusí při řazení potýkat s klasickou pákou, až na třetím místě. Před ní se, přes zdražení v řádu desítek tisíc korun umístily korejské modely Hyundai i10 za 329 990 Kč a Kia Picanto s cenovkou 319 980 Kč. Zatímco Kia navýšila cenovku během roku o 10, tak Hyundai dokonce o 20 000 Kč.

Fabia dražší, ale s lepší výbavou

Druhým modelem, který lze teď pořídit výhodněji než v loňském říjnu, je Kia Rio. Tento hatchback, který již může plnit roli jediného auta v menších rodinách, teď dealeři nabízejí od 409 980 Kč, což je zlevnění o stále příjemných 25 000 Kč.

Na nule zůstal meziročně Opel Corsa. Ovšem další auta již podražila. Nejvíce - o plných 45 000 Kč mladoboleslavská Škoda Fabia. Na její obranu však lze říci, že tuzemské zastoupení značky i do nejlevnějších výbavových stupňů letos v lednu přidalo řadu dříve příplatkových záležitostí.

Některá auta, která jsou teď rovněž dražší, prodělala v mezidobí modernizaci, která se samozřejmě obvykle také projeví na ceně. Nejčastěji se cenovky navyšovaly v rozmezí od 10 do 20 tisíc. Najdeme ale i menší zdražení, třeba u SsangYongu Tivoli jde o osm tisíc a samozřejmě také větší. Konkrétně za Suzuki Ignis se teď v porovnání s říjnem 2022 platí o 25 000 více, Citroën C3 o 35 000 Kč.

Největší výběr dostupných vozů s automatickou převodovkou je u značky Hyundai. Zájemce může v cenové relaci do 500 000 Kč získat jak městský minivůz (i10), tak větší hatchback i20 nebo dokonce rodinný model i30 s karosářskou variantou hatchback, případně liftback. Navíc i některé crossovery. Třeba končící generaci Kony nebo model Bayon.