Jestliže chcete vsadit na jistotu, tak i v letošní hlavní motoristické sezóně můžete jezdit na pneumatikách značky Continental. Vyplývá to z hodnocení techniků německého autoklubu ADAC, kteří posuzovali celkem šestnáct typů letních pneumatik v rozměru 215/55 R17.

V čem pneumatika Continental excelovala

Čtyři z maximálního počtu pěti hvězdiček a celkovou nejlepší výslednou známku 2,0 po vyhodnocení jednotlivých disciplín dostal totiž produkt Continental PremiumContact 7. Produkty tohoto výrobce byly obykle velmi úspěšné i v minulých testech této i jiných organizací.

Ve zkoušené variantě s rychlostním indexem W (do 270 kilometrů v hodině) a nosností 98 (maximální povolené zatížení jedné pneumatiky hmotností 750 kilogramů), jsou pláště z tohoto testu vhodné pro velkou část vozů střední třídy a pro klasická rodinná SUV. Tedy například pro Škodu Octavia, Škodu Passat, Volkswagen Passat, Škodu Karoq, Volkswagen Tiguan a podobně.

Parkování v zákazových značkách aneb co všechno potřebujete znát.
Zákaz zastavení a stání. Jak se vyhnout botičce, odtahu a pokutě při parkování

Pneumatika německého koncernu Continental v testu naprosto excelovala při zkouškách jízdních vlastností na suchu, když dostala hodnocení 1,6. Druhý nejlepší produkt měl známku 1,8 a všechny ostatní už dostaly 2,1 a horší.

Ještě lépe se ve voze obutém do těchto gum budou cítit řidiči na mokru. Známka 1,7 je v tomto dílčím parametru naprosto nedostižná. Ti, kteří si ji pořídí, by také měli být spokojeni s její výdrží. Podle zkoušek se na ní dá ujet 60 tisíc kilometrů.

Lehkým mínusem je, že se v porovnání s některými dalšími konkurenty nepodílí příliš velkou měrou na snížení spotřeby. A za kvalitu je samozřejmě třeba zaplatit. Proto se v současné době ceny této pneumatiky v uvedené specifikaci v tuzemských internetových obchodech pohybují od tří tisíc korun výše.

Průběh testování pneumatik experty ADAC:

Zdroj: Youtube

Z hlediska vlivu na spotřebu je naopak šampionem Michelin Primacy 4+. Je to díky nejnižší hodnotě valivého odporu. Ani z hlediska ostatních parametrů není volba pneumatiky od Michelinu špatná. Nadprůměrně schopná je jak na suchu, tak i na mokru a výdrž má stejnou jako výše uvedený německý výrobek. A podobně jako on také stojí.

A překvapením roku se stává…

A teď se dostáváme k třetímu místu v testu. Obsadila ho Kumho Ecsta HS52. V hodnocení jízd na suchu a na mokru je sice horší než Continental, ale lepší než Michelin a všechny další testované pneumatiky. Naprosto skvělé je, že má ze všech zkoumaných produktů nejdelší výdrž 69 300 kilometrů, a že stojí zhruba o tisícikorunu méně než výše uvedené pneu.

Mohla by dostat i dobrou známku za parametr životní prostředí. To díky nízkému valivému odporu. Ovšem zkazila jí to poměrně vysoká hlučnost.

Policejní kontrola - ilustrační foto
Novinky pro řidiče: Obcí lze bez bodů projet trochu rychleji, 150 jen tak nebude

Tato pneumatika byla poslední, která od komisařů ADAC získala čtyřhvězdičkové hodnocení. Všechny další, s výjimkou posledního Vredesteinu Ultrac, který měl jen dvě, si připsaly hvězdy tři.

Další pneumatiky, které stojí za pozornost

Přesto minimálně čtyři další pneumatiky, které obsadily po vyhodnocení testu 4.-7. pozici a shodně výslednou známku 2,6, si zaslouží pozornost motoristické veřejnosti. Jedná se o Dunlop SportMaxx RT 2, Bridgestone Turanza 6, Fulda SportControl 2 a Debica Presto UHP2.


Nahrává se anketa ...

Právě poslední plášť z tohoto výčtu – Debica- což je polská značka začleněná do koncernu Goodyear zaujala slušnými výsledky v jízdě na suchu a na mokru, má průměrnou výdrž i vliv na životní prostředí. Je také poměrně levná, neboť koupit si ji na internetu můžete i za částky lehce pod hranicí dvou tisíc korun.

A které pneumatiky raději nekupovat? No, určitě ty, které mají špatné jízdní vlastnosti. Především proto, že nezajistí dostatečně krátkou brzdnou dráhu.

Jak brzdí Tomket?

V tomto ohledu je nejlepším vodítkem test, který provedl německý specializovaný motoristický magazín AutoBild. Do testu zařadil 56 typů pneumatik v rozměru 205/55 R15 a otestoval jejich brzdnou dráhu na suchu a na mokru. Pak výsledky sečetl a stanovil pořadí.

První místo získala opět pneumatika Continental Premium Contact 7. Dohromady stačilo vozu na těchto pneumatikách k úplnému zastavení 61,2 metru.

Druhému produktu Kumho Ecsta HS52 pak naměřili 61,5 a třetímu Vredestein Ultrac 61,7 metru. Takto vysoké umístění v žebříčku je pro pozorného čtenáře tohoto článku určitě překvapením.

Test celoročních pneumatik
Konec strašení před celoročními pneu. Český test prokázal jejich schopnosti

Jak je uvedeno výše, v testu ADACu skončil Vredestein na posledním 16. místě. Jenže, nebylo to vinou nízké úrovně bezpečných jízdních vlastností, avšak v důsledku výsledků v dalších hodnocených parametrech. Především kvůli malé výdrži a vysokému valivému odporu.

Test ukázal, že mezi nejlepšími a nejhoršími pneumatikami je rozdíl v celkové brzdné dráze i více než dvacet metrů. Nejhůře se brzdilo s Triangle AdvanteX TC 101, ale i Double Coin DC 99 a Arivo Premio Arzero s dostaly nebezpečně blízko k hranici 80 metrů.

Do testu byl zařazen také produkt v tuzemsku hodně propagované značky Tomket. Ovšem plášť Tomket Sport skončil v podprůměru na 34. pozici s celkovou brzdnou dráhou 71,9 metrů.

Tyto testy se tentokrát nevěnovaly celoročním pneumatikám, o jejichž pořízení zejména po letošní mírné zimě hodně motoristů uvažuje. Jim se budeme věnovat příště.