Pořadatelé nejpopulárnějšího rallyeového závodu v úterý oficiálně představili tratě jubilejního 45. ročníku, který odstartuje koncem srpna

„Jsem moc rád, že se nám podařila složitá jednání s promotérem (Eurosport) prestižního šampionátu dotáhnout do úspěšného konce. Naplnit vyšší požadavky nebylo jednoduché," zopakoval na úterním setkání s novináři ředitel nejpopulárnějšího automobilového závodu v tuzemsku Miloslav Regner, pro něhož to bude 41. ročník v roli funkcionáře.

Současně na něm odtajnil názvy rychlostních zkoušek, kudy se rallyeový podnik pojede.

„Žádný zázrak ale nečekejte. Prakticky pořád pracujeme s třinácti čtrnácti úseky, které každoročně obměňujeme nebo se jedou v opačném směru.

Jedinou výjimkou je městská rychlostní zkouška, která nám z různých důvodů nedovolí zásadní změny nebo změnu směru jízdy. To by se pak stala nebezpečnou," potvrdil šéf Barumky s tím, že nějaké vize do budoucna ale v tomto směru existují.

„Rádi bychom expandovali směrem do svitovského areálu. Ale i tady musíme být opatrní, protože kvůli docela husté zástavbě ani zde mnoho diváckých míst není. Tento i příští rok podle všeho v populární páteční městské rychlostní zkoušce ke změně nedojde," potvrdil Regner.

Na jezdce bude čekat opět slušná porce 645 kilometrů, z toho 15 rychlostních zkoušek bude tvořit 229 ostrých kilometrů.

„Pár drobných kosmetických změn jsme udělali, ale z pochopitelných důvodů nemohu být konkrétnější. Některá povolení o průjezd dostáváme teprve až měsíc před startem závodu, nechci detaily tratí ještě probírat v médiích," omluvil se Regner.

Podle všeho by nadcházející ročník měl přinést ještě kvalitnější startovní pole než v minulosti. Již nyní je v rámci ME registrováno více než 80 posádek.

„Očekáváme, že by jich na dvě třetiny, tedy více než padesát, mělo na Zlínsko dorazit. Otázkou druhou bude jejich uspořádání ve startovní listině, kde soutěž doznala změn," upozornil Regner.

Kdo totiž bude chtít na Barumce startovat a nebude registrován v seriálu starého kontinentu, měl by vyrazit na trať až ve druhém sledu.

„Na druhou stranu zde mohou závodit i vozy, které nesplňují přísné požadavky seriálu ME, například bez evropské licence, speciálních pneumatik či vozy WRC. Absolutním vítězem jubilejního ročníku se ale stane posádka s evropskou licencí," upřesnil Regner.

Přestože obhájce loňského prvenství Jan Kopecký nemá předepsanou licenci, vedení Barumky udělá vše pro to, aby mohl závodit v popředí startovního pole.

„Každý pojede tam, kam patří. V případě Honzy ale máme vystaráno, protože majitelé priorit FIA automaticky jsou v popředí startovky. Horší by to bylo u Václava Pecha, kdyby si nepořídil licenci," potvrdil Regner.

Kromě závodu hlavní soutěžní kategorie budou tratě Barumky patřit mezi prvním a druhým sobotním průjezdem opět kláním legend.

„Jak měřených, tak i těch, co pojedou jen pro pobavení diváka. Bonbonkem bude tradiční páteční přehlídka vozů z třicátých let minulého století Grand Prix Bugatty. Během víkendu se tak na Zlínsku představí více než dvě stě závodních vozů současných i historických," dodal Regner.